קחו איתכם לקלפי תעודת זהות, ערכים ואומץ

איך מחליפים את השלטון? האם מספיק לבחור “רק לא ביבי”? מתלבטים, איך תחליטו בקלפי? אידיאולוגית, אסטרטגית, רגשית? על מה תתפשרו? ולאן הולכים 18 מנדטים? ולקינוח – פשוט לכו להצביע

מאז שמלאו לי 18 אני מקפידה להצביע, אך זו מערכת הבחירות הראשונה שבה אני גם פעילה ומקדישה את כל זמני לבחירות וליש עתיד. זו גם הפעם הראשונה שאני שלמה עד הסוף עם הבחירה שלי, שאני בטוחה.

הפוסט הזה מוקדש בעיקר לחבריי שמתלבטים בין יש עתיד לבין “המחנה הציוני”.

חייבים להחליף את ביבי

“רק לא ביבי” אומרים מי שמאסו בשחיתות, שמאסו בשלטון שמצעיד אותנו אחורה, שמאסו בהפחדות ובגישת “המגיע לי”, בראוותנות, בבזבזנות ובזלזול בבוחרים.

אז מי כן?

שלוש המפלגות הגדולות בכנסת ה-19 הן יש עתיד, הליכוד ומפלגת העבודה (עכשיו המחנה הציוני), שלוש מפלגות גדולות, שלושה מנהיגים עם פוטנציאל להרכיב ממשלה. כן, שלושה.

הסקרים והתקשורת ממצבים את בוז’י/לבני מול ביבי וישנם הסוברים שכדי שביבי לא יקים ממשלה, אין ברירה אלא להצביע למחנה הציוני, גם אם הם תומכים ביש עתיד. האמנם?

leaders

איך בוחרים?

כדי להחליף את מפלגת השלטון בוחרים במפלגה גדולה. המפלגות הקטנות, מפלגות הקצוות והמפלגות הסקטוריאליות הן בזבוז של קולות. עלה ירוק זה אחלה, היא לא תבנה קואליציה, למרצ המון אידיאולוגיה אבל דנ”א של אופוזיציה, מפלגת הנשים החרדית היא אחד הדברים המרגשים ביותר שהתרחשו בפוליטיקה הישראלית, אבל היא לא תגבור על ביבי.

הסקרים

כל יום מתפרסם סקר חדש – פעם זה עולה וההוא יורד, זה נוסק וזה מתרסק. פרשנים וסטטיסטיקאים מדברים על מדגמים ועל טעויות דגימה אבל רק נתון אחד חשוב באמת – כ-15% מהבוחרים מחליטים רק ביום הבחירות, 18 מנדטים. המון.

אז להאמין לסקרים? הניסיון מלמד אותנו שהם רחוקים מלהיות אמינים אבל בפועל, אנשים מושפעים מהם וכך הסקרים הופכים לנבואה שמגשימה את עצמה (בערך). הגיע הזמן שהסקרים יחזרו להיות מה שהם באמת – מילוי זמן אוויר, חומר לפרשנים, פרנסה לסוקרים, הימור עם הילה מדעית.

מי ירכיב את הממשלה?

הסיעה הגדולה ביותר, לא? אז זהו, שלא בהכרח. את הממשלה תרכיב הסיעה שמסוגלת להרכיב קואליציה, הסיעה עליה ימליץ הרוב בכנסת. זוכרים את בחירות 2009? את הממשלה הרכיב הליכוד עם 27 מנדטים ולא קדימה (בראשות ציפי ליבני) עם 28 מנדטים.

התשובה היא גושים – את הממשלה תרכיב הסיעה שתוכל לבנות את הגוש הגדול יותר. כל עוד אתם מצביעים לאחת ממפלגות אותו גוש – הקול שלכם מחזק את המחנה שמתמודד מול הליכוד ושותפיו.

אז למי לתת את הקול?

למפלגה גדולה שתוכל להיות גורם משמעותי בגוש שירכיב קואליציה. לכו עם האידיאולוגיה, לכו עם הערכים, עם מי שמייצג אתכם – בלי פחד. הצביעו למפלגה שלכם וחזקו אותה כך שתוכל לייצג אתכם באופן הטוב ביותר.

אני רוצה את יש עתיד חזקה כדי שהיא תמשיך לתת את הטון ותמשיך בעבודתה בכל הכוח. כדי שיהיה לה את הכוח לשמר את מה שנעשה ולהמשיך לקדם את השאר. כדי שלא ילכו לאיבוד שעון הקיץ הארוך, בתי הספר של החופש הגדול, ממשלת 18 שרים, הקצבאות לניצולי שואה ועוד ועוד. כדי שיהיה מי שימשיך לעמוד מול הסחטנות של המפלגות שמכרו עצמן למרבה במחיר וסחטו אותנו עוד ועוד.

אני לא רוצה להמר ולתת את קולי למפלגה שמצהירה מראש על העדפה לקואליציה עם החרדים, למפלגה שחבריה תוקפים דווקא את יש עתיד (שאלתם את עצמכם למה, בעצם?) ולא מתמקדים בביבי – אותו ביבי שקורא למצביעי המרכז-שמאל והשמאל להצביע דווקא למחנה הציוני (והמבין יבין)

אני רוצה ש-1.8 מיליון אנשים שלא יוצאים לקלפי יממשו את זכותם.

אני רוצה שנפסיק לתת לסקרים לבלבל אותנו.

ובעיקר אני רוצה שנפסיק לקבל בסלחנות את מה שקורה בליכוד, בישראל ביתנו, בש”ס ובבית היהודי. אני רוצה לחיות בחברה שמוקיעה פשע ושחיתות ולא מוכנה לקבל מנהיגים מושחתים ועבריינים ובשביל זה צריך לתת כוח למפלגה שחבריה אנשים ישרים.ממשיכים

הכותבת היא ראש מטה יש עתיד בתל מונד ואחראית מערכות מידע וניו מדיה במרחב השרון.