אורן חזן – אתה מוגבל!

קמתי הבוקר מוכנה לכעס ולעצב על תוצאותיה הצפויות מראש של ההצבעה על קלקול החוק לשוויון בנטל. לרגע לא דמיינתי שמשהו אחר שאירע בלילה יהיה מקומם ומעציב עוד יותר.

באורן חזן נתקלתי לראשונה בפאנל בחירות של בית ספר או תנועת נוער בקמפיין האחרון. אני זוכרת היטב את הרגע ששמתי לב אליו ואת המחשבה שעברה בראשי, “אין לליכוד את מי לשלוח לפאנלים? עד כדי כך הם מזלזלים בבוחרים הצעירים? מי זה ואיך הוא מתבטא?” לרגע לא דמיינתי שאורן חזן, מספר 30 ברשימת הליכוד יגיע לכהן  בכנסת ה-20. אבל הוא נבחר, ומרגע שנכנס למשכן, הוא מתנהג כמו פרחח מצוי ומבזה את עצמו, את המפלגה שלו, את משכן הכנסת, את מעמדו כח”כ ובעיקר אותנו, האנשים שאותם הוא אמור לייצג.

כשנתקלתי בחזן אז, חשבתי שקצת מצחיק ובעיקר מגוחך שזה מי שמייצג את הליכוד. היום  הבדיחה היא כבר על חשבוננו. אנחנו משלמים שכר מכובד לאדם שלא ראוי לייצג שלולית עכורה ובוודאי לא אותנו, אזרחי מדינת ישראל.

כמו כל בריון מצוי, חזן אוהב במיוחד להיטפל למי שבראייתו המעוותת הוא חלש ממנו. ומיהו חלש בעיניו של פרחח חסר דעת? אישה בכיסא גלגלים – חברת הכנסת קארין אלהרר. ממש כך. ולא משנה שקארין אלהרר היא אישה משכילה, חכמה מאוד, עם רקורד מרשים של עשיה, פרלמנטרית בחסד, באמת אישה משכמה ומעלה, בשביל פרחח כמו חזן, קארין היא פשוט אישה בכיסא גלגלים וככזאת אפשר ללעוג לה.

זה התחיל בשבוע שעבר, כאשר בישיבה הלילית המרתונית לאישור התקציב, הבחין חזן בכך שח”כ עיסאווי פרג’ מסייע לשכנתו, ח”כ קארין אלהרר בלחיצה על מסך ההצבעה. ח”כ אלהרר, הסובלת מניוון שרירים, מתקשה לעתים להפעיל את ידיה וביקשה סיוע במשימה, אבל חזן בחר לזעוק, כמוצא שלל רב “הצבעה כפולה!” צעק, צעק ולא הרפה.

2015-11-24_07-39-46

2015-11-24_07-40-20
גם ברגע קשה, קארין אלהרר מגלה חוש הומור בריא

זה היה לפני שבוע ומאז אפילו יו”ר סיעתו של חזן, ראש ממשלת ישראל, ראה לנכון להתנצל בפני קארין אלהרר על התנהגותו של הפרחח. תשאלו אם חזן למד מזה משהו? אז זהו, שלא.

שבוע עבר, שוב הצבעה לילית, הפעם על קלקול החוק לשוויון בנטל (כן, אני יודעת שקוראים לזה “תיקון החוק” אבל זה קלקול, פשוט קלקול) ולאורן חזן כנראה משעמם. ילד משועמם בגן היה אולי מושך בצמה או זורק דפי נייר מגולגלים על ילדים אחרים, אבל ההתמחות של חזן היא קריאות ביניים מבישות והפעם: “צריכה שעיסאווי יעזור לך?” הוא צועק. צועק ולא מרפה. בתום ההצבעה, ניגש ח”כ יאיר לפיד, ראש סיעתה של אלהרר ליו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין ושואל אם חזן לא יינזף או יורחק על קריאותיו (תיעוד הפנייה בווידיאו שהוקלט מערוץ הכנסת על ידי טל שניידר). את יו”ר הכנסת זה כנראה לא ממש מעניין, הוא ממליץ על הגשת תלונה לוועדת האתיקה שאני מקווה מאוד שאכן תוגש.

2015-11-24

לקינוח, מצייץ חזן עוד ציוץ עלוב, עכשיו הוא לועג גם למי שקם ובצדק להגן על כבודה של עמיתתו. יש לך את זה ביותר עלוב, אורן?

2015-11-24_07-38-59

מאז הלילה, הרשת רועשת וגועשת ובצדק. חזן חוצה פה שוב ושוב גבולות שבינם לבין טעם טוב כבר מזמן אין קשר, אפילו לא קלוש. האזרחים – ולא משנה השתייכותם הפוליטית – לא מוכנים יותר לביזיון הזה, להתנהלות הנמוכה הזאת. חזן הוא אות קלון על הכנסת ועל המדינה. עכשיו ישנה גם עצומה הקוראת להדחתו.

בשורה התחתונה, מעבר לעצב ולכעס יש גם תוצאת ללוואי בעייתית מאוד להתנהלות של חזן. הוא מרגיז, הוא סנסציוני והוא גורף כותרות. בזכות הבמה שהוא מקבל, הוא מוחק למעשה את כל עבודתם הקשה של רבים, ובראשם קארין אלהרר, לשינוי התפיסה כלפי אנשים עם מוגבלויות. כמו ילד שדורך על קן נמלים והורס את המבנה המורכב, העדין והחשוב כל כך, שנבנה בעמל רב. ואולי, רק אולי, אם היתה ניתנת אותה במה לעשייה החיובית הזאת, מדינת ישראל היתה נמצאת היום במקום אחר.

12243271_10153846458714642_4234920626926189038_n
באדיבות נגישות ישראל

מתוך דף הפייסבוק של נגישות ישראל:

חבר הכנסת חזן, בוא נצביע על הבעיה האמיתית
כשאתה לועג לקארין אלהרר, חברת כנסת שמתקשה להצביע בגלל ניוון שרירים, זו הבעיה האמיתית. אבוי לכנסת שאלו הם פני נבחריה, אשר במחי יד הורסים שנים של עבודה וחינוך לכיבוד וקבלת אנשים עם מוגבלות בחברה שלנו.