העיקר שכל אפריקה מתרגשת

ראש הממשלה יוצא לסיור באפריקה, בעלות סמלית של 28 מיליון ₪ ל-4 ימים, כי כנראה אין לראש הסגול, השר מרובה התיקים, עבודה כאן בארץ. העיקר שכל אפריקה מתרגשת

28 מיליון שקלים עולה לך ולי המסע של ראש הממשלה לאפריקה. מסע של 4 ימים, 7 מיליון שקלים ליום. זה כמו “אירופה ב-10 דולר ליום” אבל הפוך.

28 מיליון שקלים שהיו יכולים אולי לשמש שורדי שואה, נכים או ילדים רעבים (לא באפריקה, בישראל), אבל בואו לא נהיה קטנוניים.

סיור בסימן 4

4 ימי סיור

4 מטוסים: מטוס נוסעים חכור עבור הראש ופמלייתו, מטוס ראם של חיל האוויר שיביא את המשתתפים לטקס באנטבה ושני מטוסי הרקולס שנושאים ציוד אבטחה כבד, כולל בית חולים נייד (שייתרם בסוף הסיור) וכלי רכב משוריינים לשיירתו של נתניהו.

טוב, אפריקה, אולי אין שם רכבים משוריינים?

4 מדינות בהן יבקר ראש הממשלה: אוגנדה, רואנדה, קניה ואתיופיה. דרום אפריקה לעומת זאת, המדינה החשובה ביבשת אפריקה, שבה קהילה יהודית גדולה וחזקה, לא תזכה.

40 שנה למבצע אנטבה

מי עוד נוסע?

אל ראש הממשלה ורעייתו תצטרף גם משלחת אנשי עסקים שנבחרו על ידי מכון הייצוא (זה דווקא חשוב) וגם שרת התרבות והספורט מירי רגב. למה? אולי כי בזבוז כספי הציבור זה סוג של ספורט לאומי שראש הממשלה מצטיין בו במיוחד? או אולי הביקור של הראש הסגול ורעייתו בספארי בקניה הם אירוע ספורטיבי-תרבותי במיוחד שמחייב את נוכחות השרה?

למה נוסעים?

נוסעים גם כדי לחזק את הקשרים הכלכליים עם מדינות אפריקה (שזה חשוב אבל אנשי עסקים עושים את זה מזמן וכל הזמן גם בלי ראש הממשלה) אבל מה שהניע את המסע הזה הוא הטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה, המבצע ההירואי שבו נהרג יוני נתניהו, אחיו של ראש הממשלה, שזכה מאז למעמד של גיבור מיתולוגי. כבר 40 שנה שביבי מנצל כל הזדמנות אפשרית (וגם כמה שלא) כדי  להזכיר את גבורתו הגדולה של אחיו, בעוד שהוא מקפיד להשאיר את כל השותפים והמשתתפים האחרים במבצע החשוב, עמוק, עמוק בצל, כמעט מבוישים. אז עברו 40 שנה ועכשיו יש טקס ופמליה, 4 ימים, 4 מדינות, 4 מטוסים ו-28 מיליון.

כל אפריקה מתרגשת

בבוקר יציאתו לאפריקה, עלה לדף הפייסבוק של הראש הסגול וידאו קצר שבוא הצ’יף מברך את נתיניו לפני יציאתו לביקור המלכותי. בסרטון הוא מסביר את חשיבותו ההיסטורית של הסיור ששובר שיאים היסטוריים של עלות ומרכבות. הוא מציין עד כמה חשוב לנו הסיור מבחינה כלכלית, מדינית וביטחונית (כי אחרי שהחריב את הקשרים עם ארה”ב וחלק מאירופה, מה כבר נשאר?) ומסכם באמירה “כל אפריקה מתרגשת”. יש לך את זה ביותר נרקיסיסטי וקולוניאלי, צ’יף?

ארבע ימים ייעדרו מהארץ ראש הממשלה/שר התקשורת/שר הכלכלה/השר לשיתוף פעולה אזורי/שר החוץ ורעייתו וגם שרת התרבות והספורט. ארבעה ימים האפריקאים יתרגשו (כולם, כל הזמן) והמדינה הקטנה וחסרת המשמעות שלנו תתמודד לבד עם גל הטרור, עם גל החום, עם החופש הגדול ועם האוברדרפט, כי אנחנו כבר רגילים להיות אי שם בתחתית סדר העדיפויות הלאומי. אנחנו נמשיך לעבוד ולשלם מיסים כדי לממן טיולים של 4 ימים ב-28 מיליון דולר, האפריקאים ימשיכו להתרגש והראש הסגול ינעץ מבט חודר במצלמה, יתנפח עוד קצת מחשיבות עצמית ויפלוט לחלל האוויר עוד כמה מילים ריקות ומנותקות מהמציאות, כי בזה הוא מצטיין במיוחד.

עדכון: בזמן שאפריקה כולה מתרגשת, ביבי קצת עייף

אז ביבי, אם לא קשה לך, אפשר לקבל את שקית ההקאה שבכיס המושב?