תבשיל ירקות ססגוני ומשמח

אני אוהבת ירקות כל השנה, אוהבת אותם חיים ומבושלים, בכל הצורות והצבעים. את תבשיל הירקות הססגוני הזה אני אוהבת חם וגם קר מהמקרר ביום קיץ לוהט

ירקות הן אחת האהבות הגדולות שלי. אני אוהבת את הססגוניות שלהם, את הטעמים ואת המגוון העצום של דברים שאפשר לעשות איתם. רוצים לשמח אותי? קחו אותי לירקן בשדה או לשוק ומשם ישר למטבח.

תבשיל הירקות הזה נולד כשמצאתי אצל הירקן קישואים בשלושה צבעים ובטטות נהדרות. חשבתי לעצמי כמה יפים הם יכולים להיראות יחד, בשכבות ססגוניות וידעתי שיש לי בדיוק את הכלי המושלם למקסם את היופי שלהם, סיר זכוכית שקוף.

סיר שקוף, מה כמו פיירקס?

זה גם מה שאני שאלתי את עצמי כשנחת אצלי להתנסות סיר מזכוכית VISIONS של קורנינג, מסדרת VISONS DIAMOND. והתשובה היא שאמנם העיקרון דומה, אבל זה משהו חדש לחלוטין. מדובר בסיר מזכוכית פיירוסראם מיוחדת המשמשת גם לעיטוף מעבורות חלל, בעמידות גבוהה מאוד לשינויי טמפרטורה. אפשר להשתמש בסיר על הכיריים, בתנור (בחום של עד 260 מעלות) ובמיקרוגל, להגיש בו את המזון לשולחן ולאחסן במקרר או אפילו במקפיא והבונוס הוא שהוא לא פולט רעלים.

אני מודה, היו לי חששות לפני השימוש הראשון אבל מהר מאוד הם התבדו. הסיר נוח לשימוש, מתחמם במהירות ושומר על החום אחרי סיום הבישול למשך זמן ארוך במיוחד. ידית המכסה לא מתחממת כך שאפשר להרים אותה בלי חשש והאפשרות לראות את התבשיל תוך כדי בישול חוסכת התעסקות מיותרת.

תבשיל ירקות ססגוני בסיר שקוף

מצרכים:
2 זוקיני ירוק
2 קישואים צהובים
2 קישואים
חציל
בטטה
2 עגבניות
מלח, פלפל, פפריקה
שמן זית
2 שיני שום
בזיליקום

  • פורסים את כל הירקות לפרוסות בעובי בינוני
  • מסדרים בתחתית הסיר שכבה של פרוסות עגבניה
  • מעל העגבניות מסדרים את שאר הירקות בשכבות לפי צבעים
  • מרסקים עגבניה ומתבלים את המיץ בתבלינים, עשבי תיבול ושמן זית
  • מוסיפים לנוזלי העגבניה מים ושופכים הכל מעל לשכבות הירקות
  • מבשלים על אש קטנה כחצי שעה, עד שהירקות מתרככים
  • מגישים חם או קר

אני השתמשתי בקישואים, חצילים, בטטה ועגבניות אבל אפשר להשתמש גם בירקות אחרים: פטריות, תפוחי אדמה, תחתיות ארטישוק ועוד, כיד הדמיון הטובה עליכם.