בשביל מינסטרונה צריך לדעת לספור עד 10

הוא טעים, הוא ססגוני, הוא ממלא את כל הבית בריחות משגעים ויש בו מרכיב אחד סודי שמעיף אותו לשחקים. נעים להכיר, המינסטרונה של אימא שלי, בגרסה המעודכנת

מינסטרונה חורפי מושלם (אלבום פרטי)
מינסטרונה חורפי מושלם (אלבום פרטי)

אני אוהבת לבשל, אוהבת בעיקר להיות עם עצמי במטבח ולזרום עם המרכיבים, לשאול אותם לאיזה מנות הם רוצים להפוך, בלי לתכנן יותר מדי. יש מנות שיוצאות הכי טוב בדיוק כך, כשזורמים עם מרכיבים, משחקים, משנים, מוסיפים וממציאים ומינסטרונה הוא אחת המנות האלה.

כלל אחד, 10 מרכיבים

“מינסטרונה”, בתרגום חופשי, זה “מרק גדול” ואימא שלי תמיד אומרות שלמינסטרונה “חוקי” יש כלל ברזל אחד שחייב להתקיים כדי שיהיה ראוי לתואר המחייב הזה: הוא חייב לכלול לפחות 10 ירקות שונים. אפשר להשתמש ב-11, ב-15 ונראה אתכם גם עפים עם 20, אבל פחות מ-10 זה אולי מרק ירקות, אבל זה לא מינסטרונה.

יש כמה ירקות שהם הבסיס, חובה לכל מינסטרונה: בצל, שום, תפוחי אדמה, גזר, עגבניות, לגבי השאר, השמיים הם הגבול. תראו מה יש במקרר וזרמו עם זה. כמה פשוט, ככה טעים.

המינסטרונה של השבת האחרונה התחיל בסיר עם טיפה שמן זית שבו אידיתי קלות בצל, שום, סלרי, כרישה וגזר. אחר כך הוספתי את כל השאר: קישואים, שעועית ירוקה, תפוחי אדמה, עגבניות מרוסקות, בטטה, ברוקולי, תפוח אדמה ירושלמי, פטרוזיליה, פסטו ועלי בזיליקום ומה שרק תרצו.

יש מי שמוסיף פסטה למינסטרונה, אני לא, כי פסטה ממשיכה לספוח נוזלים והופכת לעיסתית. אם ממש רוצים, אפשר להוסיף פסטה מבושלת אל דנטה למנת המרק החמה מיד לפני האכילה.

שני מרכיבים קטנים, שדרוג אחד גדול

מכירים את הקליפות הקשות של הפרמזן? אל תזרקו אותן! אפשר לשמור אותן זמן רב במקפיא ואז לזרוק לסיר מינסטרונ בזמן הבישול. הקליפה תתרכך, הגבינה תתמזג עם המרק ותוסיף לו טעם פשוט נפלא.

עוד סוד קטן לשדרוג המרק הוא יין אדום איכותי. אפשר להוסיף אותו בזמן הבישול או להוסיף מעט בקערה בזמן ההגשה.

המינסטרונה של אימא

מרכיבים:
1 בצל בינוני
4 שיני שום
2 תפוחי אדמה
2 קישואים בינוניים
2 קופסאות עגבניות מרוסקות או צנצנת passata
חצי צרור סלרי עלים
2 גזרים
כוס שעועית ירוקה
כוס ברוקולי
חצי כרישה
1 בטטה
חצי כוס אפונה
חצי כוס שעועית לבנה מבושלת
חצי צרור פטרוזיליה
2 כפות פסטו או 5-6 עלי בזיליקום
עוס יין אדום
מלח, פלפל, פפריקה חריפה
שמן זית
קליפות פרמזן

  • מאדים קלות את הבצל, השום, הסלרי והכרישה בשמן זית
  • מוסיפים את שאר הירקות
  • מוסיפים מים בכמות שמכסה את הירקות
  • מתבלים ומכסים
  • מבשלים 40 דקות עד שעה
  • מגישים חם עם פרמזן, יין או קרוטונים