דונלד טראמפ מגיע לישראל, סיכום היום הראשון לביקור

ביקורו ההיסטורי והקצר של דונלד טראמפ תועד מכל זווית אפשרית וכלל לא מעט רגעים מביכים, מוזרים וגם מרגשים. התמונות מספרות סיפור מרתק ואחת מהן מתעלה על כולן

את האמירה “תמונה אחת שווה אלף מילים” אין באמת צורך להוכיח, אך אילו היה, היום הזה היה ההוכחה הניצחת לכך שתמונות יכולות ללמד אותנו ברגע מה שאולי אף פעם אי אפשר יהיה להמחיש במילים.

תמונת היום הראשונה של הביקור היא כמובן תמונת הסלפי של ח”כ אורן חזן שהצליח להידחק לשורת המברכים ובלי להתבלבל ביקש וגם קיבל, סלפי עם נשיא ארה”ב. מדינה שלמה צפתה בתדהמה בהתנהגות הפרחחית של מי שמכנה את עצמו “נבחר ציבור” והתגובות נעו בין מבוכה עמוקה לבין התמוגגות של תומכיו של חזן. למרות הסתייגותו של ראש הממשלה, שאף טרח להסיט את ידו של חזן האוחזת בטלפון הנייד, ניכר שחזן מרוצה מעצמו עד מאוד מהצלחת התעלול.

אך הסלפי של חזן היה רק אחד משורה של אירועים מביכים שאפיינו את היום הזה וחזן לא היה היחיד שגרם לנתניהו להשתמש בידיו כדי לנסות לנטרל מצב מביך. גם איוב קרא זכה לתנועת יד מזרזת/משתיקה כאשר האריך מדי בדבריו.

אך את שטף הדיבור של רעייתו, ראש הממשלה לא הצליח לעצור, לא בשדה התעופה, ולא מאוחר יותר בזמן הסיור בבית ראש הממשלה. שם הוא פשוט ויתר והמשיך ללכת בעוד רעייתו ממשיכה לדבר עם בני הזוג טראמפ שהתקשו להסתיר את מבוכתם.

רגע זוגי מביך נוסף נצפה על השטיח האדום כאשר טראמפ, במחווה לא אופיינית, ביקש לאחוז בידה של רעייתו. במקום להיעתר, מלאניה הגיבה במכה קלה על ידו שאומרת המון.

אך בין רגע מביך אחד למשנהו, זכינו היום גם לכמה רגעים היסטוריים ולרגע אחד מרגש במיוחד.

ביקורו של טראמפ בישראל הוא חלק ממסעו הבינלאומי הראשון כנשיא ארה”ב. זוהי גם הפעם הראשונה שנשיא ארה”ב מכהן מבקר בכותל המערבי. אירוע היסטורי ללא ספק, שהיה אולי קל יותר לראות את הפן המרגש בו אילו היה מדובר בנשיא בעל אישיות פחות שנויה במחלוקת. על כל פנים, ניכר שבתו של טראמפ, איוונקה, שיחד עם מלאניה פנתה לעזרת הנשים התרגשה עד מאוד מהמעמד ואף הזילה דמעה

אך הרגע המרגש ביותר ביום הזה שייך לא לנשיא טראמפ ולא לבני הזוג נתניהו, אלא לגברת הראשונה של ארה”ב, מלאניה טראמפ ולאשת הנשיא שלנו, הגברת נחמה ריבלין, אישה צנועה שמקרינה חמימות מהסוג שאין דרך לזייף. התמונה של השתיים, ההולכות יד ביד, הצליחה לשטוף בעוצמתה הרבה את כל זרם המבוכה של היום שהיה ולתת לנו, בפשטותה ובאנושיותה הבלתי מעורערת, רגע של חסד, של נחת ושל תקווה.

בהמשך העלתה הגברת ריבלין פוסט תודה מיוחד ומרגש בדף הפייסבוק של הנשיא ריבלין: