מה קרה לברוך אינדיג ולאודליה בכר?

התאבדות כפולה או רצח והתאבדות? אודליה וברוך נמצאו בחדר במלון הרודס באילת, ללא רוח חיים. מה קרה לבני הזוג והאם סטטוסים שפרסם ברוך בפייסבוק שופכים אור על הפרשה?

חקירת המשטרה בפרשת מותם של אודליה בכר וברוך אינדיג עודה בעיצומה ונסיבות המוות עוד לא התבהרו. השאלה הראשונה שהמשטרה תידרש לענות עליה היא האם מדובר בהתאבדות כפולה של בני הזוג או שברוך רצח את אודליה והתאבד לאחר מכן? השאלה הגדולה השנייה היא כמובן, למה זה קרה? מה הביא לכך ששני הצעירים האלה, שכל החיים לפניהם, סיימו אותם סיום טרגי כל כך.
 
עמותת ה.ל.ל, האגודה ליוצאים לשאלה פרסמה הודעה לפניה השניים הם חברים בקהילת ה.ל.ל. ואם בפרופיל הפייסבוק של אודליה בכר אין כמעט מידע חשוף ציבורית שיכול לשפוך אור על חייה או על מי שהיתה, פוסטים שונים שהעלה ברוך בפרופיל הפייסבוק שלו נותנים הצצה לחיים לא פשוטים ורמיזות על הטרדה מינית שעבר בילדותו.

בפוסט כואב במיוחד שעלה לפני כשנה פנה ברוך למי שפגע בו ומדבר על החלטתו לחשוף את הדברים:

כתבתי עליך אחרי שהיה בי מספיק אומץ לחשוף את זה ברבים. אבל מה זה נתן? בערך וחצי כלום. כמה עשרות אנשים קראו את זה, זרקו כמה מילות גנאי לגביך והמשיכו הלאה. אבל אני? אני כמעט כל יום קורא את הפוסט ההוא שוב ושוב, מנסה להבין. מנסה להבין אותך, מנסה להבין איך

באותו פוסט כתב ברוך גם על גורלם של קורבנותיו האחרים של אותו אדם ומפנה אצבע מאשימה לא רק כלפיו, אלא גם כלפי כל אלה שידעו ולא עשו דבר:

אף פעם לא חשבתי שזה בגללך. כאילו מה כבר יכול היה להזיק מה שעשית לי בעזרת נשים.. אבל מסתבר שממש טעיתי. ולא רק אני.. כולם

ובסוף רומז ברוך על “מה שעשיתי בגללך בשנה האחרונה” שגרמו לחבריו לנטוש אותו ולראות בו פושע. ייתכן שמדובר במעצרו של אינדיג בזמן ששירת כמפיק בגלי צה”ל לאחר שפרץ לחשבונות פייסבוק של חיילים בתחנה ושלח מהם הודעות מגונות לחיילות. הנפגע, כמו רבים כמוהו, הפך לפוגע.
 
אולי לעולם לא נדע מה באמת קרה בחדר ההוא במלון הרודס, ברגעי חייהם האחרונים של בני הזוג הצעירים שבחייהם הקצרים עברו כל כך הרבה, אך טרגדיה זו מספקת לנו הצצה אל הקשיים שחווים צעירים שעוזבים את העולם החרדי ואולי לא תמיד מצליחים להשתחרר מעברם באמת.

ברוך אינדיג ואודליה בכר (צילום: פייסבוק)
ברוך אינדיג ואודליה בכר (צילום: פייסבוק)