נשות אוהיו אינן מוכנות להפוך לשפחות

הסדרה “סיפורה של שפחה” המתארת עולם מחריד שבו זכויותיוהן הבסיסיות של נשים ניטלות מהן, הפכה למקור להשראה לנשים באוהיו המוחות על חוק חדש שפוגע קשות בזכויות נשים על גופן

עטויות גלימות אדומות ועם כיסויי ראש לבנים הן הגיעו, בזוגות, לבית הסנט במדינת אוהיו וישבו באולם הדיונים בשורה ארוכה ובעיניים מושפלות והמתינו לפתיחתו של דיון בסעיף 45, חוק שמטרתו להחמיר את ההגבלות על הליך ההפלה.

ה”שפחות” נמצאות בבית הממשל באוהיו כדי למחות על החקיקה הפוגעת בזכות להפיל
“השפחות” של אוהיו ממתינות בשקט בזמן שהמדינה שוקלת את התכנית הבאה שתאלץ נשים ללדת נגד רצונן או נגד עצה רפואית

הנשים בחרו במחאה שקטה וסמלית אך בעלת עוצמה רבה. הן התלבשו בלבוש זהה לזה של הנשים בסדרה “סיפורה של שפחה” המתארת מציאות שבה נשים חיות בשבי ומאלצים אותן להרות וללדת כדי לשמר את המין האנושי ובכך ביקשו להדגיש את האבסורד שבחוק שאינו מאפשר לאישה זכות בסיסית ביותר, הזכות לשליטה על גופה. 

למרות המחאה ומול שורת הנשים באדום עמדו הסנטורים מאט הופמן וסטיב וילסון ודיברו בשבחו של החוק, כאשר לדבריהם, אי אפשר לסמוך על נשים שיקבלו החלטות הנוגעות לבריאותן.

ביל ספונסור מסביר שאי אפשר לסמוך על נשים שיקבלו בעצמן החלטות הנוגעות לבריאותן, כשהוא מוקף ב”שפחות” של אוהיו
לרופאים אין זכות לקבוע איזה הליך רפואי הוא הטוב ביותר עבור המטופלות שלהם, אבל למחוקקים יש. מה?

החוק המוצע יאסור על שימוש בשיטת הפלה הנהוגה בשליש השני של ההיריון, מלבד במקרים בהם נשקפת סכנת חיים לאישה ההרה. משמעות האיסור היא שנשים המבקשות לסיים הריון לא רצוי, לא יוכלו לעשות כך בשליש השני ולמעשה ייאלצו ללדת. וכך, הפער בין המציאות הדיסטופית המתוארת ב”סיפורה של שפחה” לבין המציאות, הולך ומצטמצם ונשאלת השאלה, מה תהיה המגבלה הבאה?