שמרו על הילדים שלכם, שייע מסתובב חופשי

שייע, הפדופיל שחשוד שפגע ביעקב סלע וברבים אחרים ברח מהארץ ומסתובב חופשי באומן, בסביבתם של הורים וילדים שלא מודעים לסכנה שאורבת. יעקב מבקש להזהיר ומצרף תמונה

בפברואר 2017 התראיין יעקב סלע באומץ רב ובפנים גלויות בערוץ 10 וסיפר על הפגיעה המינית הקשה שעבר בילדותו. חשיפה כזאת, מצדו של כל אדם שעבר פגיעה מינית, היא לא דבר טרויוויאלי, בטח לא בחברה שעדיין מאשימה את הקורבן, בחברה שלא הפנימה עדיין לגמרי שבפגיעה מינית יש אשם אחד בלבד – הפוגע ושהבושה היא אך ורק שלו ולא של הנפגעת או הנפגע. החשיפה עוד יותר לא טריוויאלית כאשר מדובר בקורבן גבר ועוד יותר לא טריוויאלית כאשר מדובר באדם שגדל בבית חרדי, בחברה שמקפיד להסתיר היטב, כמה שיותר עמוק, את הדברים האיומים שמתרחשים בה.

את הסיפור המלא, כפי שסיפר אותו יעקב במילותיו שלו, אפשר למצוא כאן, יחד עם הכתבה ששודרה, שבה מתעמת יעקב טלפונית עם שייע, שאחרי ניסיון רפה להכחיש, מודה במעשיו שהמשיכו, למרות אזהרות שיפסיק.

חודש וחצי אחרי השידור, סיפר יעקב כיצד בעקבות השידור החל להגיע אליו זרם של פניות מאחרים שנפגעו מידי אותו פדופיל. במקרה של יעקב ושל חלק מהנפגעים האחרים חוק ההתיישנות שחל על העבירות לא אפשר הגשת תלונה במשטרה. נמצאו גם נפגעים שלא חלה על הפגיעה שחוו התיישנות וחלקם הגיעו למשטרה להתלונן, אך בינתיים הספיק שייע לחמוק מידי המשטרה ולברוח מהארץ.

ואתמול, עדכון נוסף, כך כתב יעקב בפרופיל הפייסבוק שלו:

מצאנו אותו, את שייע הפדופיל. שלומו מצוין ותודה ששאלתם. הוא באומן עם האבא והאח, לידו מסתובבים ילדים והוא מרגיש בסביבה הטבעית. אחרי שהצליח לברוח ממשטרת ישראל (שהשקיעה אפס מאמצים בתפיסתו) מי יוכל לעשות לו משהו?!

מאז שפוצצנו את הפרשה אנו מנסים להשיג תמונה של שייע, לא בשביל להעביר למשטרה, היא לא תעשה לו שום דבר, הסיבה היא בשביל שתוכלו לשמור על ילדיכם, אז אם אתם מכירים מישהו באומן שלחו לו את התמונה ותזהירו אותו ולמי ששכח מצורף הסיפור כולו כפי שהתפרסם לפני 8 חודשים.

תמונתו של שייע מופיעה בסטטוס שפרסם יעקב. רציתי לשלב אותה בכתבה זו, זה מתבקש, זה נדרש, זה חשוב, אבל משפטית זה בעייתי ולכן, תצטרכו למצוא אותה שם, בפייסבוק, רק כך תדעו איך נראה האיש שעלול לפגוע בילדים שלכם.

חסידים באומן (צילום מסך)
חסידים באומן, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום מסך)
לקריאה נוספת:

יעקב סלע, נפגע תקיפה מינית וגיבור בעל כרחו

החשיפה הציבורית, טראומת החקירה והבריחה מהארץ