“נסחפים”: סיפור על ים, על הישרדות ועל אהבה גדולה

הסרט ”נסחפים” מבוסס על סיפור אמיתי מהסוג שממחיש לנו עד כמה המציאות מתעלה על כל דמיון והוא בעיקר סרט שמדבר על אהבה, על נחישות ועל תעצומות הנפש האנושית

הסיפור עליו מבוסס הסרט “נסחפים” הוא סיפורם האמיתי של זוג אוהבים, תמי וריצ’רד, שיוצאים למסע הפלגה חלומי ונסחפים אל תוך סופת הוריקן קשה. תמי מתעוררת ביאכטה שניזוקה קשות בסופה ומוצאת את ריצ’רד במצב קשה, אך היא נחושה להציל את עצמה ואותו, כנגד כל הסיכויים.

הצופים מלווים את מסעם הנואש של השניים ביאכטה ההרוסה ומקבלים גם הצצות אחורה בזמן לסיפור היכרותם של השניים ולאירועים שקדמו למסע הרה הגורל, דרכן אנחנו לומדים להכיר את בני הזוג ואת סיפורי חייהם המרתקים בפני עצמם.

צילום באדיבות STXfilms

לאורך המסע, תמי מנסה לתקן את היאכטה כדי למנוע את טביעתה ולהצליח להפליג לכיוון היבשה הרחוקה, היא מתמודדת עם פציעתו הקשה של ריצ’רד שמצבו הולך ומדרדר, עם המחסור במזון ובמי שתיה, עם חישובי מסלול מסובכים ועם הייאוש הגובר בכל יום שחולף. היא נחושה לעשות הכל כדי להציל את עצמה ואת אהובה ונאחזת בכל שביב של תקווה, גם כאשר המחסור במזון, במים ובשינה מחליש אותה גופנית ונפשית והיא סובלת מהזיות.

שיליין וודלי בסרט “נסחפים: (צילום באדיבות STXfilms)

לאורך 41 ימי המסע הארוכים והקשים מעודדים ריצ’רד ותמי זה את זו, מדברים על אהבתם, על שאיפותיהם ועל הצורך לא לאבד תקווה, אפילו לא לרגע. יכולתם להתמודד עם הקשיים והסכנות יום אחר יום אחר יום, במשך 41 ימים ארוכים וקשים, בלי להתייאש אף פעם, מעוררת השראה.

הסרט, המבוסס על ספר אותו כתבה תמי אולדהאם אשקרפט בעקבות המסע, הוא סיפור שממחיש איך המציאות מתעלה על כל דמיון. הקפיצות אחורה וקדימה בזמן הן חלקי הפאזל שמשלימים בהדרגה את התמונה ועד לרגע האחרון כמעט ישנם פרטים חשובים שמתעתעים בנו אך ברגע שהחלק האחרון בפאזל מונח במקומו נחשפת בפנינו תמונה שלמה, רב ממדית ומרגשת.

צילום באדיבות STXfilms

הסיפור של תמי ושל ריצ’רד מרגש ומעורר השראה ומלמד אותנו על עוצמתה הגדולה של האהבה, על יכולותיו המופלאות של המוח האנושי ועל היכולת שלנו להתגבר על קשיים עצומים באמצעות תושייה, חשיבה יצירתית והרבה מאוד כוח רצון.
 
בכורח הנסיבות מוצאת את עצמה תמי בתפקיד המבוגר האחראי. היא זו שצריכה לדאוג לכל צרכיו של ריצ’רד, היא זו שצריכה לעשות הכל כדי להציל את עצמה ואותו, היא צריכה להתעלות על עצמה, לפתח מיומנות חדשות ולהמשיך הלאה בלי להתייאש. היא מצליחה לשאוב כוחות חדשים מאהבתו של ריצר’ד ומגישתו האופטימית ולמצוא תקווה גם בדברים הקטנים ביותר. היא מתגלה כאישה חזקה, שורדת אמיתית שלמרות הטראומה הקשה, אינה נרתעת מהים וממשיכה להפליג עד היום.

צילום באדיבות STXfilms

“נסחפים” הוא לא סרט של כוכבים גדולים, אבל זה חלק מקסמו. שיילין וודלי האמריקאית (אשמת הכוכבים, “שקרים קטנים גדולים”, “היורשים”, “סאגת מפוצלים” נהדרת בתפקיד תמי וסם קלאפלין הבריטי (“משחקי הרעב”, “ללכת בדרכך”, “שלגיה והצייד”, “שעתם היפה”) הוא ריצ’רד, האופטימיסט הנצחי, שאי אפשר שלא להיכבש בקסמו האישי השופע.

מומלץ בחום לצפייה, כדאי להצטייד בחבילת טישויים.

בימוי: באלתסר קורמקור
תסריט: אהרון קנדל, ג’ורדן קנדל, דיויד ברנסון סמית
הפקה: אהרון קנדל, ג’ורדן קנדל, ראלף ווינטר
צילום: רוברט ריצ’רדסון
עריכה: ג’ון גילברט
פסקול: וולקר ברטלמן

אורך הסרט: 96 דקות

הסרט מופץ ע”י פורום פילם