כריסטופר רובין הולך לאיבוד ומוצא את דרכו בחזרה

כריסטופר רובין, הילד שבילה בהרפתקאות ביער עם פו הדוב וחבריהם, גדל למבוגר טרוד שאיבד את דרכו, עד שפו הדוב שב לחייו ויחד הם יוצאים למסע קסום ורצוף תגליות

כריסטופר רובין, הילד שיצא להרפתקאות קסומות ביער יחד עם פו הדוב, טיגר, חזרזיר ושאר החיות, נשלח לפנימיה ונפרד מחבריו בהבטחה שתמיד יזכור אותם ושבוודאי ישובו וייפגשו. אך השנים חולפות והחיים שואבים את כריסטופר רובין שמתבגר, יוצא למלחמה, מתחתן, הופך לאבא ושוקע בשגרה אפורה ומעיקה של מקום עבודה תובעני על דרישותיו ולחציו. הילד מלא שמחת החיים, התושייה והדמיון נעלם והפך לאיש מודאג, אפור וחסר ברק ששכח איך משחקים ונהנים מהחיים ושטרדותיו מרחיקות אותו גם מבילוי זמן עם אשתו ובתו.

"אני תמיד מגיע ליעד שלי כשאני מתרחק מהמקום שהייתו בו" (צילום: יחצ)
“אני תמיד מגיע ליעד שלי כשאני מתרחק מהמקום שהייתו בו” (צילום: יחצ)

בעוד כריסטופר רובין שקוע בדאגותיו ומאבד את דרכו, מתעורר בוקר אחד פו הדוב ומגלה שאיבד את חבריו ביער ויוצא למסע חיפושים שמביא אותו ללונדון, לסף דלתו על כריסטופר רובין, במפגש שמפתיע את כריסטופר רובין, אך שברור מאוד שאינו בשום אופן מפגש מקרי.

פו, הדובון הטיפשון עם האישיות הקסומה שאי אפשר לעמוד בפניה, גורר את כריסטופר רובין להרפתקה בלתי נשכחת שבמהלכה אנחנו מבינים שאמנם פו הגיע לבקש את עזרתו של כריסטופר רובין במציאת חבריו האבודים, אך מי שאבוד באמת וזקוק לעזרה, הוא דווקא כריסטופר רובין.

צילום: יחצ
צילום: יחצ

בדרך מוצאים השניים שוב זה את זה ואת שאר חבריהם שאבדו ביער וכריסטופר רובין מוצא שוב את שמחת החיים האבודה, את הצחוק ואת התושייה שאפיינה אותו בילדותו ובעזרת כל אלה מגיע לפתרון מושלם לבעיה שנדמה היה שאין ממנה מוצא.

המסע של השניים ושל חבריהם מצחיק, קסום ומלא אופטימיות מהזן שסרטי דיסני מצטיינים בו, אבל אם נקשיב טוב לאמירותיו של פו, הדובון הטיפשון, נגלה אמיתות חשובות, עמוקות וכללל לא מטופשות.

"השמש תמיד זורחת כשכריסטופר רובין בא לשחק" (צילום: יחצ)
“השמש תמיד זורחת כשכריסטופר רובין בא לשחק” (צילום: יחצ)

זהו סרט שילדים בוודאי ייהנו ממנו, אבל הוא לא סרט ילדים, אלא בראש ובראשונה סרט למבוגרים שמזכיר לנו את הדברים החשובים שהילדים שלנו יודעים באופן אינסטינקטיבי ושאנחנו נוטים לשכוח עם הזמן. חשוב לא להתבלבל בינו לבין הסרט (המצוין) “להתראות כריסטופר רובין” שעוסק במערכת היחסים בין אלן אלכסנדר מילן, הסופר שכתב את סיפורי פו הדוב לבין בנו, כריסטופר רובין מילן. שני הסרטים עוסקים בתקופות שונות בחייו של מילן הבן ולמרות שהם עוסקים באותה דמות, אין ביניהם כל קשר.

"אולי תורנו להציל את כריסטופר?" (צילום: יחצ)
“אולי תורנו להציל את כריסטופר?” (צילום: יחצ)

יואן מקגרגור (“טריינספוטינג”, “מלחמת הכוכבים”, “מולאן רוז”, “אוגוסט: מחוז אוסייג”, “התייר”, “איילנד”) הוא כריסטופר רובין כריזמטי ושובה לב. היילי אטוול (“הדוכסית”, “חלומה של קסנדרה”, “בחזרה לבריידסהד”) היא אוולין רובין, אשתו.

בימוי: מארק פוסטר (: “למצוא את ארץ לעולם לא”, “מונסטר בול”, “מלחמת העולם z, “מעבר לכל דמיון”, “רודף העפיפונים”)

אורך הסרט: 103דקות

הסרט מופץ ע”י פורום פילם