חשוד אחד, עשרות קורבנות

בנו ריינהורן, בן 37 ואב לשניים הורגע במסגרת עסקת טיעון בשורה ארוכה של עבירות מין נגד עשרות נשים, ביניהן קטינות. ריינהורן השתמש בפרופילים מזויפים ברשתות חברתיות והציג עצמו כ”סוכן דוגמניות”

*** עדכון 19.2.20 **

שנה וחצי אחרי שנחשפו החשדות נגד מאמן הכדוריד מהרצליה, בנו ריינהורן, הרשיע אותו בית המשפט המחוזי אתמול במסגרת הסדר טיעון. ריינהורן, שביצע עבירות מין חמורות כלפי עשרות נשים במשך תקופה ארוכה ותוך שימוש בזהויות בדויות,  הורשע בשורה של מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים בקטינה בהסכמה שהושגה במרמה. ההחלטה על הסדר טיעון נבעה מהרצון למנוע מעשרות הנפגעות הקטינות להתמודד עם עדות בבית המשפט. ריינהורן נהג לפנות לילדות ולנערות בגילאי 9 עד 17 ברשתות החברתיות, כשהוא מתחזה לסוכנת דוגמניות ולבקש מהן לשלוח לו תמונות וסרטונים שלהן בעת ביצוע אקטים מיניים.  על פי הודעת הפרקליטות, ידוע על 65 קורבנות מהן 57 הן קטינות.

בנו ריינהורן, פגע בעשרות נשים (צילום מסך)
בנו ריינהורן, פגע בעשרות נשים (צילום מסך)

** 16 אוגוסט 2018 **

כשקוראים את הכותרת על מאמן כדוריד החשוד בעבירות מין בעשרות קטינות, אי אפשר שלא להזדעזע ואי אפשר שלא להיזכר במקרה של לארי נאסר, לשעבר רופא נבחרת התעמלות הנשים האולימפית שתקף מינית יותר מ-150 נשים ונידון, בפסק דין פורץ דרך, ל-175 שנות מאסר.

בינתיים, ריינהורן הוא עדיין רק בגדר חשוד, אבל התסריט של גבר שמתוקף תפקידו יש לו גישה לילדות ולנערות שסומכות עליו, שמעריצות אותו אפילו, גבר שמנצל את הגישה שלו לצעירות כדי לספק את סטיותיו, הוא תסריט מחריד ולמרבה הצער לא חד פעמי. שאול שמאי המורה הפדופיל, רונן ביטי אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי, דני ביטון אביו של הזמר אייל גולן ועכשיו גם ריינהורן החשוד במספר בלתי נתפס של עבירות מין. 140 עבירות נחקרו בחקירה סמויה שקיימה יחידה 105 (השייכת ליחידת להב 433) של המשטרה במשך חודשים ארוכים, אבל החוקרים סבורים שמספר העבירות והקורבנות גבוה בהרבה.

בנו ריינהורן, המאמן החשוד בעבירות מין (תמונה מפייסבוק)
בנו ריינהורן, המאמן החשוד בעבירות מין (תמונה מפייסבוק)

החשוד הוא מאמן כדוריד שעבד גם עם נערות, עד לפני כשנה הוא שימש בתפקידים שונים באימון נערות בכדוריד ב”אתנה”, הפרויקט לקידום ספורט נשים בישראל, שם אימן, ביין השאר, נערות בנות 13-17. הוא גם ניהל פורום דוגמנות באתר “תפוז”.

על פי החשדות, ריינהורן פתח פרופילים מזויפים ברשתות חברתיות פופולריות בקרב צעירים והציג את עצמו כסוכן דוגמניות, כנציג חברת הפקות או כמעצב בגדי ים והציע לנערות “לדגמן”. בהתכתבויות ווטסאפ עם הנערות שנענו להצעותיו הוא ביקש מהן תמונות פנים, גוף ועירום וניסה להניע אותן לשיחות בעלות אופי מיני. בנוסף, חשוד ריינהורן בעבירות אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים והטרדות מיניות ברשת.

כאימא, ובעיקר כאימא לילדה בת 9, המקרה הזה, כמו מקרה שאול שמאי לפניו, פשוט לא מרפה. הילדים שלנו חשופים לפדופילים בבית הספר, ברחוב, בחוגים, ברשתות החברתיות ואפילו בבית. התחושה היא שלא רק שלא קיים מרחב בטוח, אלא גם שלמי שאמור להיות אמון על ביטחונם של ילדינו בשעות שאינן איתנו, אין את הכלים להתמודד עם המשימה במקרה הטוב או שמתרשל בתפקידו במקרה הרע. בסופו של דבר, כהורים, אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו ולדעת שאנחנו חייבים לעמוד על המשמר כל הזמן ובכל מקום. להיות רגישים לשינויים אצל הילדים שלנו, לשוחח איתם, לעודד אותם להיפתח וגם לעקוב אחרי פעילותם ברשתות החברתיות, לא כי לא מגיעה להם פרטיות, אלא כי הם חשופים שם לסכנות שהן לא מודעים להן וכנראה שגם אנחנו לא.

ואם יתברר שהחשוד ריינהורן אכן אשם, אם הוא יועמד לדין ויורשע, אני מקווה שמערכת המשפט תדע לגזור עליו גזר דין שמשקף את חומרת העבירות, לשם שינוי ולא תקל עליו כפי שעשתה במקרה של הפדופיל שאול שמאי שנידון ל-7 שנות מאסר בלבד.