אורן חזן, צא ללוסי ולנו מהחיים

נישואיהם של לוסי אהריש וצחי הלוי עוררו מרבצו את אורן חזן ששבר שיא חדש של טעם רע בתגובה שמשקפת נטייה של רבים מדי להתערב בחיי אחרים

ארבע שנים ניהלו העיתונאית לוסי אהריש והשחקן צחי הלוי (פאודה) זוגיות מתחת לרדאר. היא ערביה מוסלמית, הוא יהודי ושניהם גם יחד ידעו מן הסתם שזוגיות כזאת, בישראל 2018, אי אפשר לנהל בשקט. רק בערב החתונה המצומצמת, אליה הוזמנו רק קרובי משפחה וחברים קרובים ושהתקיימה במיקום סודי ותחת אבטחה, נחשפה הזוגיות היפה הזאת בפני הציבור.

התגובות, ברובן, היו מפרגנות. לוסי, בכל זאת, היא אחת הנשים האהובות בנוף התקשורת הישראלית, מדליקת משואה, לב הקונצנזוס ועדיין, ישנם אלה שעבורם, זוגיות בין יהודי לבין בת דת אחרת (או ההפך) היא סדין אדום. עבור אנשים כאלה, העובדה שזוגיות, כל זוגיות, היא עניין פרטי לחלוטין של בני הזוג בלבד, לא רלוונטית, הם יתקפו וזו תמיד תהיה מתקפה מכוערת, פוגענית ומצחינה מדעות קדומות, צרות מוחין וגזענות.

הפעם, את דגל השנאה והגזענות העלה לראש התורן מי שפרובוקציות בגרוש הן לחם חוקו, המביך הלאומי, אורן חזן. מזמן לא שמענו פנינים חדשות מפיו של הביריון העלוב והלא כל כך חכם הזה (והשקט הזה נעם לנו מאוד), אבל כנראה שעם ריח הפריימריז באוויר, החליט חזן שהגיע הזמן להזכיר לנו שהוא קיים ולעורר עוד מהומה שתעניק לו זמן מסך וכמה נקודות בקרב עדת מעריציו של “הצל” (לא שמעת, אורן, שהצל וביבי כבר לא?) וחבר נאמני ארגון הביריונים האלימים והגזענים להב”ה. ומה יבטיח כותרות? ציוץ מתלהם וגזעני ששובר כמה וכמה שיאים שליליים של טעם רע.

לוסי אהריש, עיתונאית מוערכת, מדליקת משואה, אישה עם קריירה מרשימה ששברה כמעט כל תקרת זכוכית אפשרית, היא בעיני חזן לא יותר מ”פתיינית” שאין לה מה לעשות בזמנה הפנוי מלבד לזום מזימות לפגיעה במדינה. הנשק הסודי שלה? התבוללות! בגללה לא יהיו פה צאצאים יהודים שימשיכו את השושלת. במחי ציוץ אחד, הופך חזן את אהריש למאטה הארי זדונית מודל 2018, שבכוח רחמה תביא אסון על לאום שלם.

לוסי אהריש (צילום: גלית סבג)
לוסי אהריש (צילום: גלית סבג)

מה השלב הבא, חזן? אולי פרלמנטר דגול שכמותך רוצה לדאוג לחקיקה שתאסור על זוועות דומות ושתמנע מזימות זדוניות הרות אסון שכאלה? אתה אפילו לא צריך לעבוד קשה, מספיק שתעשה חיפוש מהיר בגוגל על צמד המילים “חוקי נירנברג”, אולי נוסח החוק קיים כבר בעברית (ואם לא, תמיד יש את גוגל טרנסלייט).

ובזמן שחזן עושה תחקיר בוויקיפדיה, בואו נחזור ללוסי ולבחיר לבה, צחי. נצרף לדיון הזה עוד זוג אוהב ופוטוגני במיוחד, עדי שילון ויוסף סוויד, זוג שזוכה בכל הזדמנות להתקפות חזיתיות מצד ההמונים המודאגים לעתידו של העם היהודי.

לוסי אהריש היא אישה בוגרת ואינטליגנטית מאוד, צחי הלוי כבר חצה את ה-40 וגם עדי שילון ויוסף סוויד לא בדיוק נולדו אתמול. אף אחד מהם לא גדל בבועה או הגיע לפה אתמול מכוכב אחר. האנשים האלה יודעים מצוין שהזוגיות שלהם מורכבת יותר, טעונה, הם לא צריכים שיסבירו להם את זה או שיספרו להם מה זאת “התבוללות” והם בוודאי לא צריכים ש”יצילו” אותם. תסמכו עליהם שהם יודעים טוב מאוד מה הם עושים ואם, למרות הכל, הם בחרו לתת לאהבתם סיכוי ולהתמודד, יחד, עם הקשיים. זו הבחירה שלהם, אלה החיים שלהם, לא של אורן חזן, לא של “הצל”, לא של בנצי גופשטיין, לא שלך ולא שלי. אנחנו לא צד בעניין, לנו אין כאן זכות הצבעה.

אורן חזן (צילום מסך)
אורן חזן (צילום מסך)

בנימה אישית, אני כבר 19 שנה חיה בזוגיות מעורבת ומגדלת ילדים מעורבים. אם הם היו מכירים אותי, אנשי להב”ה והחבר החדש שלהם חזן היו קוראים לי “מתבוללת” וכבר היה מי שכינה את הילדים שלי “פצצה מתקתקת“. כבר מזמן הפסקתי לספור את הפעמים שאנשים שאלו אותי אם בן זוגי התגייר ואז שאלו למה לא ולבסוף ניחמו את עצמם באמירה “נו, לפחות הילדים יהודים”. ככה זה עם אנשים, הם שואלים שאלות חטטניות שאין להם שום זכות לשאול ואנחנו מזמן למדנו להחליק את זה ולעבור הלאה. זה אחד הדברים שהופכים זוגיות מעורבת (מכל סוג) למורכבת יותר, אפילו כשהסביבה מתגברת על ההסתייגויות ומקבלת את הזוגיות באהבה ובהכלה. בסביבה עוינת זה מן הסתם קשה פי כמה.

ללוסי ולצחי אני מאחלת מכל הלב זוגיות ארוכה ומאושרת ולנו אני מאחלת שפרישתו של אורן חזן מהכנסת תגיע בהקדם האפשרי.