בת 11 נאנסת באכזריות והעולם שותק

אונס קבוצתי מחריד של ילדה בת 11 מתפרסם ובמקום שיגרום לרעידת אדמה, בקושי עורר אדוות קטנות של תגובה. מה קורה לחברה שעוברת לסדר היום על זוועה שמתרחשת בתוכה?

ילדה בת 11 עוברת אונס קבוצתי אכזרי ואנחנו שותקים.

רק לפני שבועות ספורים, מדינה שלמה סערה וגעשה בגלל פרשת האונס של ילדה בת 7 ואתמול, חשיפת פרשת האונס של בת ה-11, עוררה אדוות קטנות של זעזוע, אבל שום דבר שלא מתקרב אפילו לסערה הציבורית סביב אונס בת ה-7. איפה המזועזעים היום? איפה אנשי הציבור? חברי הכנסת? השרים? איפה כל אותם אנשים שרק לפני כמה שבועות זעקו לשמיים על הפשע הנורא שאירע לילדה קטנה?

woman wearing white v neck t shirt leaning on white wall
בת 11, עדיין ילדה קטנה (אילוסטרציה Pham Khoai on Pexels.com)

גם ילדה בת 11 היא ילדה קטנה, קצת פחות קטנה מילדה בת 7, אבל עדיין קטנה.

ילדה קטנה עברה שוב ושוב אונס קבוצתי אלים, עם איומי סכין, שצולם בסרטון שהופץ בגאווה גדולה בין כל תלמידי בית הספר על ידי האנסים הצעירים, ילדים בעצמם, בני 13-14.

ילדה קטנה מאושפזת כבר ארבעה חודשים במצב נפשי קשה וכבר ניסתה להתאבד, מי יודע איך תצא מהטראומה הקשה, אם בכלל, איזה צלקות היא תישא עמה למשך כל חייה.

ואנחנו שותקים.

האזנתי לראיון עם אמה של הילדה שסיפרה בכאב איך גילתה את מה שאירע לבתה, איך מרגישה אמא שרואה סרטון שבו בתה הקטנה נאנסת באלימות? כאמא לילדה, אני לא מסוגלת אפילו לדמיין את ההרגשה, זה מפחיד מדי. איך מרגישה אמא שמשתפת בקבוצת ווטסאפ כיתתית במה שקרה לבתה ובתגובה זוכה לאיומים בוטים מצדו של אחיו של אחד החשודים באונס? איך מרגישה אמא שרואה את האנסים מסתובבים חופשי, הולכים לבית הספר, ממשיכים בחייהם, כי הם אולי מספיק גדולים כדי לאנוס, אבל צעירים מכדי להיענש, בעוד שבתה מאושפזת והיא לא רשאית לראותה יותר מפעם בשבוע? איך מתמודדת אמא עם מצוקה של ילדה שהיא לא יכולה לשבת איתה, לדבר איתה, לחבק אותה ולא לעזוב?

ואנחנו שותקים.

שמעתי גם את דבריו של אביו של אחד החשודים בפרשה שבלי להתבלבל טוען ש”הילדה רצתה את זה”, שזה “מעשה קונדס”. כן, הוא כועס על הילד שלו וחושב שלא היה צריך לנהוג כך, אבל בעצם, מי שאשמה זו הילדה, שצר לו עליה כי מי יודע איזה מין חינוך היא קיבלה. ילדה בת 11, מול 4 ילדים בני 13-14 שמאיימים עליה בסכין, שמאיימים עליה שיחשפו אותה, שתוקפים אותה באלימות והיא אשמה היא זו שלא חונכה? זה לא שאנחנו לא רגילות כבר להטלת האשמה על אונס על הקורבנות, אבל ראבק, ילדה בת 11, איך אפשר בכלל לחשוב שהיא רוצה שינהגו בה באלימות, שיאיימו עליה בסכין, שיפגעו בגופה, היא, אחת קטנה, נגד ארבעה גדולים וחזקים ממנה? 

איזה מין אבא מגדל ילד כזה, שבגיל 13-14 אונס ילדה? מה מלמדת אותנו התגובה שלו על החינוך שהקנה לבנו? מה עובר בראש לאדם שמתבטא כך, לא בתוך הראש שלו, לא בחדרי חדרים, אלא בראיון בתקשורת? ולמה לעזאזל לתת במה לצד הפוגע, לאביו של התוקף, לאדם שגידל אנס?