ממנוצלות למנצלות: “נוכלות בלי חשבון”

הסרט ”נוכלות בלי חשבון” פותח לנו חלון לעולם האפל של מועדוני החשפנות ומספר את סיפורן של הנשים שמחליטות לשים סוף להחפצה, לניצול ולהשפלה ולקחת את המושכות לידיים

הסרט “נוכלות בלי חשבון” (לא להתבלבל עם הסרט בעל השם הדומה “נוכלות עם סגנון“) חושף את הצופה לעולמם האפל של מועדוני החשפנות, בהם נשים מוחפצות, מושפלות ומנוצלות, מינית וכלכלית, לשם סיפוק תאוותיהם של גברים.

רמונה (ג'ניפר לופז) ודסטיני (קונסטנס וו) (Motion Picture Artwork © 2019 STX Financing, LLC)
רמונה (ג’ניפר לופז) ודסטיני (קונסטנס וו) (Motion Picture Artwork © 2019 STX Financing, LLC)

רמונה (ג’ניפר לופז, שהיא גם אחת ממפיקות הסרט) היא מוותיקות המועדון, שלוקחת תחת חסותה את דסטיני (קונסטנס וו), חשפנית חדשה במקום ומלמדת אותה את רזי המקצוע. לצדה של רמונה ותחת חסותה, דסטיני מתחילה להרוויח טוב מאנשי העסקים של וול סטריט שנוהרים למועדון ושופכים במקום הרבה כסף, סמים ואלכוהול. אבל למרות הכסף, לא הכל ורוד בחיי החשפניות שמתמודדות עם החפצה, השפלות, ניצול כלכלי של בעלי המועדון ומערכות יחסים משובשות.

הכסף, הסמים והאלכוהול נשפכים לכל עבר, אבל לא הכל ורוד (Motion Picture Artwork © 2019 STX Financing, LLC)
הכסף, הסמים והאלכוהול נשפכים לכל עבר, אבל לא הכל ורוד (Motion Picture Artwork © 2019 STX Financing, LLC)

לאחר שהיא הופכת לאמא, דסטיני, שרוצה עתיד טוב יותר עבור בתה הקטנה, עוזבת את עולם החשפנות. אך כשהיא נפרדת מבן זוגה ואבי בתה ומוצאת את עצמה במצוקה כלכלית היא מחליטה לחזור ומגלה שתוצאות המשבר הכלכלי של שנות ה-2000 הגיעו גם למועדון, הכסף שפעם זרם כמו מים נעלם ושהיא וחברותיה נאלצות לעשות דברים יותר ויותר משפילים רק כדי לשרוד.

ממנצלות למנצלות: הופכות את היוצרות (Motion Picture Artwork © 2019 STX Financing, LLC)
ממנצלות למנצלות: הופכות את היוצרות (Motion Picture Artwork © 2019 STX Financing, LLC)

לאור המציאות החדשה והקשה, רמונה ודסטיני מחליטות להפוך את היוצרות ולהפוך ממנוצלות למנצלות. עכשיו הגיע תורן לקחת את המושכות ולהוציא מהגברים שניצלו והשפילו אותן את כל מה שהן יכולות. יחד עם חברותיהן מהמועדון, הן מתכננות ומיישמות תכנית פעולה ובתחילת הדרך הכל עובד כמו שעון, הכסף זורם יותר מתמיד ושיכרון הכוח של החברות גובר על יסורי המצפון ועל החששות. אך במהרה, המצב מתחיל לצאת מכלל שליטה וההסתבכות הופכת לבלתי נמנעת.

דרמה, הומור ושאלות על יחסי כוח (Motion Picture Artwork © 2019 STX Financing, LLC)
דרמה, הומור ושאלות על יחסי כוח (Motion Picture Artwork © 2019 STX Financing, LLC)

הסרט, שהופק בהשראת סיפור אמיתי, מציג את עולם מועדוני החשפנות מזווית שונה מזו המוכרת לנו מסרטים ומסדרות טלוויזיה והופך את החשפניות במועדונים מתפאורת רקע, לגיבורות הסיפור. לדברי הבימאית-תסריטאית לורן סקפריה, הסרט הוא “שילוב גרנדיוזי של דרמת פשע וסרט חשפנות והוא עוסק בשאלת אי השוויון הכלכלי שפגע בחייהם של כה רבים, כולל הדמויות בסרט”. דרך שילוב של דרמה והומור ובאמצעות דמויות מעניינות ומעוררות הזדהות ואמפתיה, נוגע “נוכלות בלי חשבון” בנושא כואב ומורכב מאוד, מעורר מחשבה ומעלה שאלות משמעותיות על יחסי הכוח בן נשים וגברים, על ניצול נשים ועל גבולות המוסר.

בימוי ותסריט: לורן סקפריה
שחקנים:
קונסטנס וו – דסטני
ג’ניפר לופז – רמונה
ג’וליה סטיילס – אליזבת
קיקי פאלמר – מרסדס
לילי ריינהארט – אנאבל
קארדי בי – דאימונד
ליזו – ליז

אורך הסרט: 109 דקות. הסרט מופץ ע”י פורום פילם