בתים פתוחים 2014 – יומן מסע

שישי בערב, אני יושבת על הרצפה ליד המזווה עם מחברת ועט וסופרת תבניות, צלחות וחבילות קמח. ברוכים הבאים ליריית הפתיחה של הבתים הפתוחים בבית רסטה-פסטה

סוף השבוע הקסום של תל מונד

אירוע הבתים הפתוחים בתל מונד הוא מסורת בת קרוב לעשור, יוזמה של אמנים תושבי תל מונד המלווה על ידי המתנ”ס בחיבוק חם מהיום הראשון. שבתות אמנים יש בישובים רבים, אבל האירוע שלנו בהחלט מצדיק ביקור. אי אפשר לפספס את זה, במשך יומיים שורה בתל מונד אווירת חג. אנשים מסתובבים ברחובות, נכנסים לבתים המסומנים בשילוט, מתכנסים לצפות במופעי רחוב ורוכשים עוד כוס לימונדה מהילדים המקימים דוכנים בכל פינת רחוב.

מהיום שבו גילינו את אירוע הבתים הפתוחים, הוקסמנו ממנו. בכל שנה הקפדנו לבקר בכמה שיותר בתים וליהנות מהשפע ומהיופי שיצרו שכנינו האמנים. לפני ארבע שנים החלטנו שמצופים נהפוך למשתתפים, סוג של ניסוי. הצצנו ונפגענו.

הולדתה של רסטה-פסטה

אני בלתי אמנותית בעליל, לבן זוגי יש ידי זהב והוא מצייר נפלא, אבל זה לא מה שהוא רצה לעשות. מה אנחנו כן יודעים ואוהבים לעשות? לארח, להאכיל אנשים. החלטנו לשלב את אהבת המטבח המשותפת עם הרקע התרבותי והקולינרי המאוד שונה שלנו וכך נולדה “רסטה-פסטה” – המקום בו אוכל ג’מייקני ואוכל איטלקי חיים בהרמוניה זה לצד זה.

כבר ביום הראשון, בשנה הראשונה להשתתפותנו בבתים הפתוחים היה ברור שיש לנו ביד מתכון מנצח. הפסטה הביתית והלזניות שלי, המאפים הג’מייקנים והקארי שלו נחטפים בהתלהבות. אנשים חוזרים שוב ושוב – יום אחר יום ומשנה לשנה. אנחנו עובדים קשה אך עם חיוך על השפתיים כי להאכיל אנשים זה כיף ולגרום להם ללקק את האצבעות זה אושר אמיתי.

RastaPastalogo

אמרנו יומן מסע, נכון?

אמנים רבים עובדים מספר שבועות, חודשים ואף כל השנה לקראת הבתים הפתוחים. אצלנו קורה מעט מאוד עד לשבוע האירוע עצמו. כן, אנחנו מדברים על זה, נרשמים, מתכננים תפריט, מחליטים מה לשנות ואיך ואם בכלל, אבל רק בשבוע האירוע מתחילים לעבוד באמת.

אחרי שגיבשנו את התפריט, פחות או יותר, העבודה עצמה מתחילה בספירת מלאי ובעריכה של רשימת הקניות הכי ארוכה של השנה. את הקניות מתחילים ביום שלישי, למטבח נכנסים רק ביום רביעי וגם זה רק בשביל מספר מוגבל של דברים שלא נפגעים מהכנה מראש. את יום חמישי כבר נבלה במטבח מבוקר ועד ערב ולא ממש נצא ממנו עד מוצאי שבת.

 השנה, לצד הבישולים, יהיה גם יומן מצולם של ההכנות. אתם מוזמנים ללוות אותנו בדרך וכמובן לבקר בבתים הפתוחים. השנה ייפתחו בתל מונד 28 בתים, עם 85 אמנים. בבית שלנו תמצאו כמובן את האוכל של רסטה-פסטה. יהיו אצלנו גם הבגדים והתיקים היפהפיים של אורלי איבגי, יצירות הקרמיקה המרהיבות של ענת עמרם וטעימות שיאצו ודיקור אצל אילן כץ.

event collage

מידע נוסף על האירוע תמצאו גם  בבלוג השרון המצוין של ליטל ירון.

One comment

  1. פינגבק:בתים פתוחים בתל מונד – לסיים עם המתנות לפסח ביומיים וקרוב לבית. | מגלה את השרון ועוד קצת

התגובות סגורות.