הכרטיס שעשה לי סדר בארנק

הבשורה על כרטיס אחד שיכול להחליף כמעט את כל הכרטיסים שבארנק נשמעה לי כמו חזון אחרית הימים. החדשות הטובות הן שהעתיד באמת כאן והוא נוח, קל לשימוש ויעיל

איך נראה הארנק שלכם? עד לפני כמה ימים, הארנק שלי היה צפוף ובקושי נסגר. מה לא היה שם? מבחר כרטיסי אשראי, כרטיסי מכבי של כל בני המשפחה, גיפט קארד, כרטיסי מועדון למיניהם ועוד ועוד. כל חריץ היה מלא וחלק מהכרטיסים נדחקו מתחת לאחרים. הצפיפות היתה קשה, או כך לפחות היה עד היום שבו לארנק הצפוף שלי נכנס כרטיס אחד חדש ועם כניסתו, נפרדתי מלא פחות מ-13 כרטיסים אחרים (והיד עוד נטויה). פתאום, הארנק מרגיש קליל ודק יותר והרבה יותר מסודר.

קליל, דק והרבה יותר מסודר (אלבום פרטי)
קליל, דק והרבה יותר מסודר (אלבום פרטי)
נעים להכיר, פיוז קארד

על Fuze Card שמעתי לראשונה לפני מספר שבועות, כאשר אשת הטלוויזיה קורין גדעון, שהיא גם הפרזנטורית של החברה ושותפה בה, הציגה את הכרטיס בטלוויזיה. כחובבת טכנולוגיה, סדר ויעילות, הרעיון קסם לי מיד: כרטיס אחד שכולל את כל כרטיסי האשראי והמועדון ומאפשר בחירה בכרטיס הרלוונטי בלחיצת כפתור? פשוט וגאוני בו זמנית, אבל איך זה בדיוק עובד?

קורין גדעון, רונן זכאי וגל הלפרין מציגים את פיוז קארד (צילום: יחצ)
קורין גדעון, רונן זכאי וגל הלפרין מציגים את פיוז קארד (צילום: יחצ)

את התשובות לכל השאלות קיבלתי בשבוע שעבר, במסיבת עיתונאים שבה הוצג הכרטיס המהפכני, שהוא למעשה המוביל בליין של מוצרים מבית חברת פיוז קארד ישראל. הכרטיס, פרי פיתוח של החברה הקוריאנית BrilliantTS, נראה ממש כמו כרטיס אשראי רגיל, אבל מאחורי החזות השיקית מסתתרת טכנולוגיה מתוחכמת שמאפשרת לאגד עד 30 כרטיסי תשלום, כרטיסי מועדון, כרטיסי חבר, כרטיסי עובד ולמעשה כל כרטיס המכיל פס מגנטי, בכרטיס אחד ולבחור בכרטיס הדרוש בלחיצת כפתור.

הכרטיס מגיע במארז אלגנטי עם חוברת הדרכה, מטען קטן וסורק כרטיסים. כל טעינה של הכרטיס מספיקה לשימוש של חודש ימים בערך וסורק הכרטיסים מתחבר לטלפון הנייד ומאפשר הזנת נתוני הכרטיס לאפליקציית eCard.

מארז אלגנטי, מתנה מושלמת לחג (צילום: יחצ)
קורין גדעון, רונן זכאי וגל הלפרין מציגים את פיוז קארד (צילום: יחצ)
האחים של פיוז קארד

בנוסף לכרטיס הדגל שלה מפיצה חברת פיוז קארד ישראל שני כרטיסים נוספים: כרטיס פיוז קו שמחליף את כרטיס הרב קו ומאפשר למשתמש לבדוק בלחיצת כפתור את היתרה בכרטיס. כרטיס זה הוא נפרד בגלל שרב קו מבוסס על טכנולוגיה שונה מהותית מזו של כרטיסים אחרים ולא מאפשרת שילוב בכרטיס פיוז קארד רגיל. כרטיס נוסף הוא Fuzex, שמאפשר לשלם לבתי עסק ישירות דרך חשבון באחת מטבעות הבלוק’ציין (ביטקוין ואחרים), דבר שלא התאפשר עד כה עם מטבעות הקריפטו למיניהם. כרטיס ה- Fuzex יוצע לציבור בתחילת 2020 ובשנה הקרובה צפוי להגיע גם הדור השני של כרטיס הפיוז קארד, Fuze Card Connected, עם צ’יפ EMV וקישוריות קבועה.

כרטיס הדגל: פיוז קארד (צילום: יחצ)
כרטיס הדגל: פיוז קארד (צילום: יחצ)
הפיוז ואני יוצאים לשופינג

אחרי ההתלהבות הראשונית (והמוצדקת) מהרעיון, קיבלתי לידי כרטיס פיוז קארד יפהפה משלי. הגיע לזמן לבדוק איך זה עובד בשטח.

תהליך ההכנה החד פעמי, פשוט וקל. בזמן שהכרטיס נטען טעינה ראשונית (מחברים את המטען לכבל USB, משחילים את הכרטיס לחריץ והטעינה מתחילה), מתקינים את אפליקציית eCard בטלפון, נרשמים ומבצעים רישום של כרטיסי התשלום, המועדון והחבר. איך? פשוט מאוד – מחברים את קורא הכרטיסים לכניסת האוזניות של הטלפון, לוחצים על “הוספת כרטיס” באפליקציה וסורקים את הפס המגנטי של הכרטיס בסורק. אחרי הסריקה נותנים לכרטיס שם שיזהה אותו ועוברים לכרטיס הבא. תוך פחות מחצי שעה הוספתי נתוני 13 כרטיסים, קלי קלות.

סורקים ומוסיפים (אלבום פרטי)
סורקים ומוסיפים (אלבום פרטי)

ועכשיו, הגיע הזמן לשופינג. מגיעים לקופה, מפעילים את הכרטיס, בוחרים בלחיצה את הכרטיס שבו רוצים לשלם ונותנים את הכרטיס לקופאי. הגעתם לבית המרקחת ויש לכם שלושה מרשמים שונים עבוד שלושה בני משפחה? אין בעיה. בוחרים כרטיס חבר קופה אחד, לוחצים שוב לבחור עוד אחד ושוב כדי לבחור את השלישי ובסוף בוחרים את כרטיס האשראי כדי לשלם על הכל, בלי שהוצאתם מהארנק 4 כרטיסים שונים או שנזכרתם באמצע ששכחתם להביא איתכם את אחד מכרטיסי הקופה.

הכרטיסים יכולים להישאר בבית (אלבום פרטי)
הכרטיסים יכולים להישאר בבית (אלבום פרטי)
התגובות

עד עכשיו השתמשתי בכרטיס בבתי קפה, בסופר מרקט, בדקטלון, בקופות שירות עצמי באיקאה ובבית המרקחת. בחלק מהחנויות שילמתי והלכתי וזהו. היו חנויות שבהן נשאלתי מה הכרטיס עושה, איפה מופיע שם הלקוח (בחלון הקטן של בחירת הכרטיס) ואיך זה עובד. באופן כללי הסביבה מגלה התלהבות, כולל בני משפחה לא טכנולוגיים בעליל.

שאלות נפוצות
  • זה עובד?
    חד משמעית כן. חשוב רק לוודא שהכרטיס מופעל ומחובר לטלפון הנייד (חיבור Bluetooth). בפעם היחידה שהכרטיס לא עבד, זה היה כי הייתי בלי הנייד.
  • זה בטוח?
    כל נתוני הכרטיסים נשמרים רק בפיוז קארד ומספרי הכרטיס המלאים אינם מוצגים. הכרטיס לא עובד בלי חיבור לטלפון ואפשר לנעול אותו דרך האפליקציה. שכחתם את הכרטיס? אפשר לבדוק איפה השתמשתם בו לאחרונה. נגנב לכם הארנק? אין צורך לבטל את כל כרטיסי האשראי ולשחזר את כל כרטיסי החבר (הם עדיין במקומם הבטוח בבית), פשוט נועלים את הפיוז קארד, מקבלים חדש מהחברה וחוזרים לעניינים. אפשר גם להוסיף לכרטיס נעילה באמצעות קוד הקשה, לאבטחה נוספת.
  • מה אם נגמרת הסוללה?
    הטעינה מספיקה כערך לחודש ימים ותקבלו התראה כשהטעינה נמוכה.
  • ממילא עושים כבר הכל בנייד, בשביל מה כרטיס?
    נכון, הרבה דברים שפעם עשינו עם כרטיס עושים עכשיו באמצעות אפליקציות, אבל יש לנו עוד כמה שנים טובות לפני שכרטיסי אשראי, מועדון וחבר ייעלמו מהשטח ועד אז, זה פתרון מצוין
  • כמה עולה הכרטיס ואיפה קונים אותו?
    העלות החד פעמית של הכרטיס היא 490 ₪ והוא מוצע כעת במבצע מיוחד לראש השנה ב-420 ₪. אין דמי שימוש או תשלום נוסף כלשהו והחלפת הכרטיס במקרה של תקלה או אובדן היא ללא עלות.
    אפשר לרכוש את הכרטיס באתר החברה.

** גילוי נאות: הכרטיס שקיבלתי לשימוש ניתן לי ללא עלות