פולנטה עם תרד וגבינת שמנת – כשמתחשק “משהו”

אני אוהבת גבינות, מכורה לגבינות ותמיד שמחה לשלב גבינות שונות ומעניינות בכל מני מתכונים

פולנטה עם תרד וגבינת שמנת (אלבום פרטי)

אחד המוצרים שתפס את עיני לאחרונה על המדף הוא גבינות קרם שמנת של גד המגיעות במספר טעמים ומכילות 5% שומן בלבד ובכל זאת, יש להם מרקם מפנק כמו לגבינה שמנה בהרבה.

כיוון שלקראת פסח תמיד נחמד להתחדש במתכונים חדשים ובאופציות לגיוון התפריט המוגבל יחסית, הנה כמה רעיונות לשימוש בגבינות האלה.

 גבינת שמנת הולכת בדרך כלל יד ביד עם בייגל, מה יותר קלאסי מבייגל עם גבינת שמנת וסלמון מעושן? טעים? טעים! מתאים לפסח? קצת פחות. מצד שני, גבינת שמנת נהדרת גם עם מצה. מפנקת יותר מגבינה לבנה, לא שוברת את המצה כמו ממרחים קשים יותר. חוץ מסלמון מעושן אפשר לערום על המצה זיתים, חצאי עגבניות שרי, פרוסות מלפפון חמוץ או אנטיפסטי.

אבל בואו נצא קצת מאזור הנוחות של גבינת שמנת כממרח. על גבינת שמנת עם פולנטה ותרד שמעתם? האמת שגם אני לא, עד שיום אחד התחשק לי “משהו”, היו לי במקרר פולנטה, גבינת שמנת ועלי תרד וזה מה שיצא. אז איך זה עובד?

למתכון הזה צריך פולנטה במצב צבירה מוצק יחסית. אני מכינה את הפולנטה מקמח תירס קנוי או מגרגירי תירס שאני טוחנת בתרמומיקס. היחס הוא בערך 1:4 קמח תירס לנוזלים ואפשר להשתמש במים או לשלב מים וחלב למשל. בתרמומיקס אני מבשלת את הפולנטה 8 דקות ב-90 מעלות במהירות סיבוב 3 (שלא יידבק) ויוצאת פולנטה סמיכה שאחרי התקררות מתמצקת. אפשר כמובן לבשל גם בסיר ולהקפיד לערבב.

את הפולנטה המוצקה אני פורסת לפרוסות בעובי 5 מ”מ בערך, אותן אני זורקת למחבת עם קצת שמן זית, עד שהן מזהיבות. אני הופכת וזורקת מעל את עלי התרד הטריים (אפשר גם להפשיר תרד קפוא).

2014-04-08 11.35.48
פרוסות פולנטה משתזפות במחבת
2014-04-08 11.38.17
התרד והגבינה מצטרפים לחגיגה

אחרי שנותנים לתרד להתבשל קצת, הגיע הזמן להוסיף את גבינת השמנת, מערבבים אותה היטב עם העלים, נותנים לה להתחמם אבל לא ממש לבעבע וזהו. גבינת השמנת נותנת קרמיות נפלאה לתרד והתרד תורם טעם נהדר לפולנטה. לרוב אני משתמשת בגבינת קרם שמנת טבעית אבל הפעם השתמשתי בגבינה עם הבזיליקום וזה היה שדרוג עצום, בעיקר כי ממש מורגש טעם טוב של בזיליקום טרי בגבינה, הוא לא מסתתר.

כשנגמר הפסח אפשר כמובן לחזור לאכול פסטה ולעשות את אותו הדבר או להקפיץ במחבת פסטה עם גבינת שמנת וחצי עגבניות שרי, אנשובי או כל תוספת אהובה אחרת, אם רוצים.