המבורג בעיר הגדולה

מסעדת המבורג שכבשה את רחובות, הגיעה לאחרונה לתל אביב ואנחנו באנו לטעום את ההמבורגרים שהם מנות הדגל של המסעדה וגם עוד כמה מנות מהתפריט בסגנון אמריקאי

ארוחה משפחתית במסעדה מתחילה אצלנו לעתים קרובות מדי דווקא בוויכוח: האם לחזור שוב לאחת המסעדות הקבועות, או שאולי, לשם שינוי, הגיע הזמן לנסות מקום חדש? הפתרון הוא בדרך כלל בפשרה: מקום חדש, אבל עם מנות מוכרות ואהובות בתפריט, כדי שתמיד יהיה לבררנים שבחבורה מה לאכול.

הבילוי המשפחתי האחרון שלנו היה בדיוק כזה והפעם, גם יצאנו מאזור הנוחות של המסעדות באזור השרון ונסענו לעיר הגדולה, למסעדת המבורג, שכבשה את רחובות בעשור האחרון והתחדשה לאחרונה עם סניף תל אביבי ובתכנית לשני סניפים נוספים במהלך 2019.

המסעדה, המתפרסת על פני 160 מ”ר, נותנת תחושה של מרחב מרווח ונעים, התאורה עמומה והמוסיקה מוסיפה לאווירה ולא משתלטת. בקצה השולחן שלנו מצאנו צמד ברזי בירה, קונספט חביב ביותר שהחלטנו לנסות בביקור הבא, בלי הילדים. בביקור הראשון רצינו להתמקד בעיקר – האוכל והאווירה.

פתחנו במנת נאגטס עוף וקערת אדממה. הנאגטס נחטפו על ידי כולם והיו קריספיים להפליא מבחוץ, עסיסיים מבפנים ולא שמנוניים מדי. נשארנו עם טעם של עוד אבל החלטנו לגלות איפוק לטובת המנות העיקריות.

מנות הדגל של המבורג, הן, כמובן, ההמבורגרים והמתבגר ואני בחרנו לדבוק בחלק זה בתפריט. ההיצע מגוון, עם המבורגרים במשקל 160, 220 או 340 גרם וגם אופציה צמחונית. רשימת התוספות על ההמבורגר ארוכה וכוללת גם אופציות פחות שגרתיות כמו חצילים ובולגרית.

המתבגר הלך על כל הקופה: המבורגר 340 גרם עם גבינה ואווז מעושן דמוי בייקון. מנה ענקית שהוא אכל בהנאה רבה, בלי להשאיר פירור. אני בחרתי בהמבורגר אנטריקוט 250 גרם בלחמניית חיטה מלאה ועם תוספת פלפלים חריפים.

הקטנה ואבא שלה בחרו לוותר הפעם על ההמבורגרים ובתיאום מושלם בחרו שניהם בכנפיים. גודל המנות מרשים ביותר, הכנפיים חריפות אבל לא יותר מדי והיו עשויות בדיוק במידה הנכונה ולא נותרה ברירה אלא ללקק את האצבעות בהנאה.

לצד המנות העיקריות לקחנו צ’יפס (כמובן), טבעות בצל ושעועית מוקפצת (כי בכל זאת, מישהו צריך לשמור על הגזרה וחוץ מזה, זה טעים).

אחרי שאחרונת הצלחות פונתה ושאריות הכנפיים נארזו (כן, נהנינו מהן מאוד גם בבית, למחרת) הגיע הזמן להתמודד עם סוגיית הקינוחים. כן, היינו מפוצצים, אבל הרצון במשהו מתוק גבר. אחרי התלבטות לא פשוטה, בחרנו במסקרפונה קדאיף, מנה יפהפייה וטעימה להפליא של קרם מסקרפונה במתיקות עדינה עם תותי יער חמצמצים, על בסיס של שיערות קדאיף. קינוח מושלם שמשלב מתיקות עם חמצמצות ורכות קרמית עם קראנצ’יות וגם מצליח לא להיות כבד.

מחירי ההמבורגרים לא מאוד שונים מהמקובל במסעדות דומות ונעים בין 51 ₪ לגרסה הצמחונית ל-65 ₪ להמבורגר הבית “המבורג” במשקל 330 גרם מנתחי בשר מובחרים. על תוספת תשלמו 5-13 ₪ בהתאם לבחירתכם. יש גם ארוחות ילדים, במחיר 45 ₪, שכוללות המבורגר, שניצל או נאגטס עם צ’יפס, שתיה, קינוח ילדים והפתעה. מלבד ההמבורגרים מוגשים במסעדה גם סלטים ומנות גריל.

השירות אדיב במיוחד ומקצועי, האווירה נעימה וקלילה והמיקום, מול הטיילת, מאפשר בשעות היום גם הצצה לים. מבחינתנו, המבורג בהחלט יכולה להפוך ליעד קבוע לביקורים שלנו בתל אביב או אפילו לסיבה לבוא לבקר בעיר במיוחד.