גלילות חצילים במילוי סלט חצילים, אבל לא רק

גלילות החצילים האלה יכולות להיות מנת פתיחה, תוספת או נשנוש בריא בין ארוחות. וההכנה? קלי קלות

גלילות חציל במילוי סלט חצילים (אלבום פרטי)
גלילות חציל במילוי סלט חצילים (אלבום פרטי)

מכירים את ההרגשה הזאת בפסח שאין מה לאכול ורעבים כל הזמן? כאילו שברגע שלחם ופסטה מחוץ לתחום, אנחנו נמצאים בשממה קולינרית של מצה עם שוקולד. כמובן שהתחושה היא לא יותר מאשליה כי יש מיליון דברים נהדרים שהם גם כשרים לפסח, אבל הצורך הזה ב”משהו” קיים וכדי שנצליח לשרוד את השבוע הזה בלי לצבור יותר מדי ק”ג מיותרים, תמיד טוב שיש נשנוש זמין שהוא גם טעים ומספק וגם בריא ולא עתיר קלוריות.

כשאני חושבת על נשנוש, אחד הדברים הראשונים שאני חושבת עליהם הוא חצילים. אני מאוד אוהבת חצילים ולא ממש ברור לי איך שרדתי כמעט בלי חצילים בשנים שבהן חייתי באנגליה, שם החצילים היו עלובים ויקרים וכמעט שלא אכלתי אותם. אבל מאז החזרה לארץ, אין שבוע שאני לא מבשלת משהו עם חצילים וממש לא נדיר שמגש חצילים קלויים בתנור מחוסל תוך כדי הבישולים (ולכן אני תמיד מכינה לפחות שניים).

את גלילות החצילים האלה אני אוהבת במיוחד קודם כל כי מדובר בחצילים ושנית כי הן גם קלות מאוד להכנה וגם מאפשרות הרבה מאוד אופציות שונות. הן יכולות ללוות ארוחה כמנת פתיחה, למלא מקום של כבוד לצד שלל סלטים או לספק את הצורך בנשנוש בין לבין. כאן אני מציעה מילוי של סלט חצילים חריף ושובב, אופציה שמתאימה לצמחונים, לטבעונים, לשומרי כשרות ולנמנעים מפחמימות ומגלוטן, אבל אפשר למלא גם בתערובת גבינות, בכבד קצוץ בבשר ובהרבה מילויים אחרים כיד הדמיון הטובה עליכם.

גלילות חציל במילוי סלט חצילים:
  • 4 חצילים בינוניים
  • 4-5 כפות טחינה גולמית חריפה
  •  מיץ מלימון אחד
  • פטרוזיליה טרייה או דורות
  • 2 קוביות שום דורות
  • מלח ופלפל
  • שמן זית

פורסים שניים מהחצילים לפרוסות בעובי 5 מ”מ לאורכו של החציל. מניחים נייר אפיה על תבנית לתנור, משמנים בשמן זית ומסדרים את פרוסות החציל. מזלפים מעט שמן זית מעל לפרוסות החציל וקולים בתנור על 200 מעלות עד שהחציל מתחיל להשחים.

את שני החצילים הנותרים קולים על האש או בתנור בשלמותם עד שהם מתרככים. מקלפים את החצילים ומניחים במסננת לחצי שעה לפחות לניקוז הנוזלים.

מוסיפים לבשר החציל את שאר המרכיבים וטוחנים בעזרת בלנדר מוט עד לקבלת מרקם אחיד. מתקנים תיבול לפי הצורך.

סלט חצילים חרפרף (אלבום פרטי)
סלט חצילים חרפרף (אלבום פרטי)

מנחים כף מסלט החצילים במרכז פרוסת חציל קלוי, מגלגלים בעדינות ונועצים קיסם כדי למנוע פתיחת גלילת החציל.

מגישים ונהנים.