גם אתם לא הייתם יוצאים מהחדר

דקה מכביש ירושלים-תל אביב, במקום שבו “אוויר הרים צלול כיין” הוא בגדר הבטחה שקוימה במלואה, הנוף עוצר נשימה ושקט ושלווה הם חלק בלתי נפרד מהתפריט

 

כשאני נוסעת לחופשה, אני קודם כל בוחרת יעד ואז מחפשת מלון שיהיה קרוב, נוח, נקי ונעים, אבל מדי פעם המלון הוא עצמו היעד ומהות החופשה ולא צריך שום דבר מעבר. מלון “כרמים” שבהרי ירושלים, הוא בדיוק מלון כזה.

כמי שגדלה בירושלים ושמגיעה לעיר בעיקר לביקורים משפחתיים ולמטרות עבודה, שהייה במלון שנמצא קרוב כל כך לעיר הולדתי, היא לא בחירה טבעית ובדיעבד, חבל שכך, כי אם אתחיל מהסוף, אין לי ספק שאם לא הייתי מגיעה ל”כרמים” הייתי מפספסת חוויה מיוחדת מאוד. אבל התמזל מזלי ואת יום החברה של סלונה הוחלט לקיים דווקא שם. באתי נטולת ציפיות ועם החלטה אחת – פשוט לזרום.

בעבודה ,כמו בעבודה, קודם עובדים ואחר כך נהנים. את השעות הראשונות של היום בילינו בדיונים בחדר ישיבות שמחלונותיו נשקף נוף מזמין. על המחברת שלפניי סיכמתי נקודות חשובות מהדיון ובהערת שוליים שרבטתי לעצמי הבטחה לצאת לטייל בנוף היפה הזה ברגע שאוכל, כי למי שעובד קשה מגיע בסוף פרס, לא?

הנוף הנשקף מחדר הישיבות
הנוף הנשקף מחדר הישיבות

החדרים

בהפסקה שבין דיון לדיון ניתנה לנו ההזדמנות לנוח קצת בחדרים ואם חשבתי שזו תהיה ההזדמנות לצאת לטיול המובטח, מרגע שראיתי את החדר, כבר לא כל כך רציתי לעזוב. אני לא בטוחה מה הלהיב אותי יותר, מכונת הקפה שתספק לי מנת קפאין חיונית של בוקר במרחק צעד וחצי מהמיטה, נוף ההרים הנשקף מהמרפסת הנעימה, או הסוד שהסתתר ממש מול המיטה – מראה יפהפייה שבלחיצת כפתור הופכת לטלוויזיה. שילוב אסתטי וטכנולוגי מנצח.

עוד אלמנט עיצובי מפתיע ומודרני, הפעם עם נגיעה רומנטית, הוא קיר חדר האמבטיה השקוף המאפשר הצצה לאמבט ולמקלחת, אפשרות מעניינת בהחלט לזוגות בחופשה רומנטית, גם אם לא מתאים לכולם. אך אל דאגה, בלחיצת כפתור ניתן לאטום את הקיר בתריס והנה, הפרטיות חזרה אליכם. חדר האמבטיה עצמו, עם או בלי הקיר שקוף, מבריק ומצוחצח, מרווח ומעוצב בסגנון מודרני ויש בו ראש מקלחת גדול ומפנק, מגבות רכות ונעימות,מוצרי רחצה איכותיים ואפילו אפשרות לשמוע מוסיקה שיוצאת מהקירות.

kramim 650 0102

זה המקום לציין שכיוון שהמלון מארח מבוגרים וילדים מגיל 10 ומעלה, שורה באוויר אווירה רגועה במיוחד. עם כל אהבתי לילדים בכלל ולשניים הפרטיים שלי באופן כללי, יש משהו מרענן מאוד בעולם ללא התרוצצות אחרי צאצאים נמרצים.

בסופו של דבר ויתרתי (בשלב זה) על הטיול לטובת ישיבה במרפסת מול הנוף ועיון בתפריט הכריות (מי היה מאמין שקיימים כל כך הרבה סוגי כריות?) תוך התלבטות אם להקדיש את הבוקר שלמחרת לשיעור יוגה, לטיול או אולי בכלל לשחייה. ובתוך כל הטוב הזה, מתי יהיה זמן למסאז’ או לטיפול פנים?

אוויר הרים עושה אותי רעבה

שלוש ארוחות אכלנו ב”כרמים”, צהריים, ערב ובוקר. בין לבין, רק למקרה שאנחנו עוד רעבים, הגיעו לחדר הישיבות שלנו שלל מטעמים מתוקים ומלוחים. בהחלט מספיק הזדמנויות לעמוד על טיב המזון המוגש במקום. אזור ההגשה בחדר האוכל לא נראה מרווח כמו זה של מלונות אחרים בהם שהיתי, אבל המבחר עשיר לא פחות, אולי אף יותר, והמנות מרהיבות ביופיין. ארוחת הבוקר מצליחה להפתיע עם מבחר לא סטנדרטי, בנוסף לכל הדברים שאנו רגילים לראות במלונות ישראלים וגם כאן, רמת האסתטיקה של המזון מרשימה מאוד. למרות שלא חסרות מסעדות באזור, אפשר לאכול טוב גם בלי לצאת מהבניין.

kramim 2 650

אז מה עושים?

אם מיציתם את פינוקי החדר, בדקתם את כל הכריות שבתפריט, החלטתם אם להשאיר את קיר האמבטיה שקוף או לא וישבתם מספיק במרפסת, הגיע הזמן לצאת לסייר במלון. אפשר לבקר בחנויות הייחודיות, לנגן בפסנתר שבלובי הסמוךלחדר האוכל, לשתות בבר או ליהנות מסדנת יין. אפשר גם לשחות בבריכה המחוממת, לגשת לחדר הכושר או להשתתף באחת מפעילויות הספורט המרובות. כמובן שאפשר להתפנק עד הסוף בשלל הטיפולים שבספא, כולל טיפול הגפן הייחודי, כי מה היא חופשה ללא פינוק אמיתי?

kramim 3

גם העולם שמחוץ למלון שופע אפשרויות. מהליכה או ריצה בסביבה הקרובה ועד ביקור באחת ממסעדות אבו גוש או נסיעה לירושלים לדגום מנפלאות עיר הבירה, אני אגלה לכם בסוד שהפעם החלטתי להסתפק בסיור רגלי קצר בין הכרמים ופשוט התענגתי על כל מה שיש למקום הזה להציע, ויש לו.

kramim 5

חופשה נעימה!