בוקר של נדודים ביפו וארוחה בסגנון בלקני

בוקר שישי, בעיקר בחופש, הוא זמן מצוין לבילוי משפחתי ביפו. בתפריט שלנו: ארוחת בוקר טובה, שיטוט בשוק הפשפשים, קצת בריזה מהים אם אפשר וברוח התקופה – ציד פוקימונים

כראוי לבוקר של חופש, לקחנו את הזמן ובלי תכנית סדורה או מסלול מוגדר מראש יצאנו ליפו. השמיים כחולים, השמש זורחת (וקצת קופחת, אבל לא נורא) ואלוהי החניה מאירים לנו פנים, מה עוד אפשר לבקש? השעה קצת אחרי 11:00 ואנחנו מתחילים לזרום עם המקום, לטייל בין הסמטאות ולראות לאן רגלינו ייקחו אותנו, אבל קודם כל, אוכל כי בשביל טיול טוב צריך אנרגיות, הרבה אנרגיות.

המקום הראשון שקורץ לנו הוא מסעדת “הצועניה” הפינתית. לא יומרנית, מעוצבת בפשטות רבה, משדרת אווירה ים תיכונית מרעננת ומציעה תפריט חדש שמבטיח להביא את הבלקן ליפו.

מסעדת הצועניה (צילום: יערה די סגני)
מסעדת הצועניה (צילום: יערה די סגני)

בתפריט ארוחות הבוקר, לצד ארוחת הבוקר הישראלית שכולנו מכירים, מופיעות מנות ייחודיות כמו פריטטה יוונית עם תפוחי אדמה, עגבניות, בצל וזיתי קלמטה, ממליגה עם פטריות, מנגולד ופרמזן, שקשוקה בלקנית ובוקר קצבים. טווח המחירים של ארוחות הבוקר נע בין 52-62 ₪ וכל ארוחה מלווה בשתייה חמה או קרה.

בן זוגי, שמעדיף לדבוק במוכר, הלך על ארוחת הבוקר הישראלית שהיתה טובה ובכל זאת קצת פחות שגרתית הודות למטבלים הייחודיים של “הצוענייה” שהוגשו לצד החביתה והסלט. בלטו במיוחד הסקורדליה – ממרח תפוחי אדמה, שום ושקדים מוקפצים בשמן זית, תערובת גבינות צאן בחריפות קלה והטארמוסאלד (ממרח ביצי דגים) שהיה רחוק מאוד וטוב הרבה יותר מהממרחים התעשייתיים שאנחנו פוגשים במעדניית הסופרמרקט. את קערית הטארמוסאלד העלמתי בהזדמנות הראשונה ולא החזרתי עד שהתרוקנה.

מטבלי ארוחת הבוקר (צילום: יערה די סגני)
מטבלי ארוחת הבוקר (צילום: יערה די סגני)

אני, שבתוך תוכי השתוקקתי לטעום קצת מהכל, בחרתי בסופו של דבר את בוקר הקצבים. קיבלתי מנה יפה של נזיד בשר, ירקות שורש ויין שעליה הונחו שתי ביצי עין, פליאו במיטבו. נזיד הבשר היה עשיר בלי להיות כבד, רך להפליא ופשוט מפנק. אמנם נזיד בשר לא נשמע כמו בחירה אידיאלית לבוקר אוגוסט לוהט, אבל צ’ייסר האוזו הצונן שמגיע לצד המנה נותן קונטרה לחום של הבשר ובשורה התחתונה, זה היה ממש, אבל ממש טעים ואת חום אוגוסט שכחתי מהר מאוד.

בוקר קצבים (צילום: יערה די סגני)
בוקר קצבים (צילום: יערה די סגני)

גם בוקר הקצבים מלווה במבחר מטבלים. בנוסף לסקורדליה ולגבינות הצאן, קיבלתי קיופלו (חציל שרוף על האש בליווי פלפל, עגבניה זיתים וגבינה) וצזיקי צונן. עם ארוחות הבוקר קיבלנו סלסלת לחמים. לחם הבית כאן הוא לחמניית שומשום ארוכה וטרייה להפליא. אני דאגתי להשתמש בה בעיקר לספיגת רוטב הבשר המצוין, שלא תתבזבז חלילה אף טיפה.

הצעירה שבחבורה בחרה לחרוג מתפריט ארוחת הבוקר והזמינה מנת ארנצ’יני בלקני – כדורי אורז במילוי פטריות וגבינות צאן ובציפוי פריך שהוגשו על ממליגה וגבינות (46 ₪). לשמחתי, היא נענתה להצעת הברטר שלי ובתמונה לביצת עין וחלק מנזיד הבשר שלי, זכיתי לטעימה מהארנצ’יני שהיו פריכים מבחוץ ונימוחים מבפנים. הממליגה הגבינתית היתה תוספת נעימה מאוד. המנה עברה את מבחן האיטלקיה בהצלחה רבה, גם אם לרגע אני לא שוכחת שארנצ’יני זה לגמרי איטליה וממליגה זו רק עוד דרך להגיד פונלטה.

ארנצי'ני בלקני (צילום: יערה די סגני)
ארנצי’ני בלקני (צילום: יערה די סגני)

המתבגר, שפחות מצא את עצמו בתפריט ובחר לנטוש אותנו לטובת סיור עצמאי וציד פוקימונים, חזר בדיוק בזמן כדי לדרוש קינוח. בהמלצת המלצרית בחרנו בלוקמדס (32 ₪) – כדורי בצק מטוגנים וחמים שמגיעים מלווים בקערית דבש וכוסברה לטבילה. מראש הזהירה המלצרית שמדובר במנה ממכרת ובצדק. ברור לי שזה קינוח שנשוב לטעום שוב, רצוי בעתיד הקרוב. המתבגר כבר הבהיר שבפעם הבאה, כל אחד מזמין לעצמו קינוח נפרד.

לוקמדס במסעדת הצועניה (צילום: אוהד קב)
לוקמדס במסעדת הצועניה (צילום: אוהד קב)

מלבד תפריט ארוחות הבוקר, מציעה מסעדת הבלקן תפריט צהריים וערב מפתה עם מנות דגים ובשרים (המחירים נעים בין 62-92 ₪), מבחר מנות קטנות חמות וקרות מסקרנות שונות (אני כבר סימנתי את הבוריק ואת קציצות הפרסה) וגם מנות טבעוניות. בנוסף ללוקמדס, יש בתפריט הקינוחים עוד כמה מנות מסקרנות שנצטרך לדגום (מחירי הקינוחים נעים בין 32-42 ₪).

בצק פילו ממולא פטה עם דבש לבנדר במסעדת הצועניה (צילום: אוהד קב)
בצק פילו ממולא פטה עם דבש לבנדר במסעדת הצועניה (צילום: אוהד קב)

שבעים ומלאים באנרגיות מחודשות, יצאנו לסייר בסמטאות יפו שגם ביום חם אפשר למצוא בהן מספיק צל כדי לא להתבשל (או לפחות לא יותר מדי). נכנסנו פה ושם לחנויות, הצצנו בהיצע האקלקטי של שוק הפשפשים והחנויות הסובבות אותו, ירדנו לכיוון הנמל והבטחנו לעצמנו שבפעם הבאה נצא גם לשייט ונקנח בעוד ארוחה טובה (ומה יהיה הקינוח, כולנו כבר יודעים).

דובשנית שותה דבש (צילום: יערה די סגני)
דובשנית שותה דבש (צילום: יערה די סגני)

.

מסעדת הצועניה, רחוב פנסח בן יאיר 3, תל אביב-יפו, טלפון: 03-552-1333
שעות פעילות: א’ 17:30-00:00 ב’-שבת 12:00-00:00
פייסבוק  | אתר